És mivel a Genfben sem lehetett beszállni az új Mustangba, elegem lett és megbeszéltem egy ismerős kereskedővel, hogy megnézem nála az új Mustangot.
Ahogy a kereskedő srác közeledett felém, valahogyan nem tetszett a kocsi orra. Később arra jöttem rá, hogy nem jön be az 50 éves évfordulós hűtő, jobban tetszik a sima.
Belül nagyon kellemes, kategóriákkal jobb a 2005ös Mustangnál az anyaghasználat. Dizájn is teljesen OK, csak a kormány gombhalmaza ijesztő így elsőre. A szalonban ültem Recaro ülésben, azt elég szűknek éreztem, szerintem a legtöbb mustangosnak elég lesz a széria ülés: annak is jó az oldaltartása és még fűthető/hűthető is.
Miután megnézegettem mindent, elindultam egy félórás próbaútra. Első körforgalomban feltűnt, hogy sokkal stabilabb mint a 2005ös, ültetett Mustangom. Cserébe elég feszes a rugózás, lehet, hogy Pesten már-már zavaró lenne. Svájcban nincs igazán lehetőség a kocsit kihúzatni, azért egyszer 90ig, egyszer meg 130ig húzattam. Jól gyorsul, váltás nélkül is egész rugalmas. Klassz vezetni, egy modern sportkocsi.
Még érdekesnek találtam, hogy a kereskedői tesztautó 10,7 l-es átlagfogyasztást mutatott. Mivel minden kuncsaft huzat rajta egy-két rendeset, szerintem igen jó érték.
Az új Mustang tetszett, de a 2005ösömet nem cserélném el rá: két nagyon különböző karakter. Az új egy modern sportkocsi, a 2005ös egy igazi retró Mustang. Mindenkinek izlése szerint kell választani. Vagy a legjobb, ha van mindkettő...
További képek a képtárunkban
itt.