1970-1971 Ford Torino
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1970-1971 Ford Torino
Nem csak kupékról szól ez a pár sotr, de szerintem ismertsége révén még is csak itt a helye:
Ford Torino
1970
1970-ben a Ford úgy döntött egy teljesen átalakított és megújult autóval lép a piacra. Elhagyták a kólás flakon stílust és a szuperszónikus repülő felé vették az irányt. A motorháztető még hosszabb, szélesebb és laposabb lett a hátsó rész pedig rövidebb, mint az 1969-es modellnél volt. Maga az autó 5”-el (12,7 cm) lett hosszabb a tengelytávolságánál és a futóműveket is szélsebbre vették a jobb út tartás érdekében. Az autó tömege 45 kg-ot nőtt. A tetővonalat alacsonyabbra vették és erősen FastBack stílusa lett a megemelt hátsó vonalvezetéstől. Teljes első maszkot kapott, így szép orr maszkjából csak este tüntek elő a lámpák (headlight opcio vagy alapkivtel felszereltségtől függően). A lökhárítókat vékonyabbra rajzolták és belesimultak az autó formájába. .
Az autónak 13 változata lett. A Fairlane lett az alap model és a Torino a csúcs.
“Fairlane 500” volt a belépő modell:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
aztán következett a Torino:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop (ez a kivitel 1970-ben jelent meg a piacon),
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
a harmadik sorozat a”Torino Brougham” lett
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop (ez a kivitel 1970-ben jelent meg a piacon),
-4 ajtós Wagon változatban
A sportos Torino GT csak 2 ajtós SportsRoof és Convertible kivitelben lett rendelhető.
A csúcsmodell a Torino Cobra pedig csak 2 ajtós SportsRoof kivitelben készült
Az erősített futómű opcionális csomagban lett elérhető.
A motorválaszték :
- sor6 250 cui (4,1 L) – alap motor
- V8 302 cui 2V (5,0L) – GT és Brougham változatok kapták
- V8 351 W cui 2V (5,8L)
- V8 351 C cui 2V vagy 4V (5,8L)
- V8 429 cui 4V (360 hp) vagy CJ (370 hp) a csúcs modellekben SCJ (375 hp) (7,0 L) Cobra modellekbe
Volt egy Drag Pack opció, aminnek keretében az CJ vagy SCJ motorokhoz 3.91 vagy 4.10-es végáttételt és 4 csavaros motorblokkot adtak, hozzá 7810 cfm-es karburátort és motorolajhűtőt. A Ram Air opció is elérhető lett. A sebességes kézi lett az alap kivéve a Cobra modelleket. Az automata Cruise-O-Matic és a 4 sebességes kézi váltó opcionális lett.
Az autó belső részét teljesen áttervezték. A központba km óra került. A V8-asok fordulatszámmérőt is rendelhettek. A hőmérsékletet csak egy lámpa mutatta, míg a az olajnyomás esetében szintén cak egy vészjelző lámpa volt. A kétajtós modellek magasított háttám,lájú osztott ülést kaptak és akár közép konzolt is rendelhettek az ülések közé. A Ford itt is előadta a spórolást és az alap szellőztetést “DirectAire” név alatt csak a két ajtós modellekbe szerelték be, míg a 4 ajtósokba és kombikba opcionális lett, maradt helyette a pillangóablak … .
A Brougham modellek egyedi külső belső kialakítást kaptak. Ilyenek voltak a dísztárcsák, feliratok, egyedi hangosítás és “headlight” lámpát (vákkumos megoldással el lehetett takarni a lámpákat egy takaró lemezzel).
A GT-k alapban egy nem működő Scoop-ot kaptak a motorháztetőre, GT feliratokat, sport tükröt, teljes hátsó lámpát, aminek a középső része nem világított, de ól nézett ki. A felnikre egyedi közepet és króm gyűrűt helyeztek. Kpott egy egyedi lézeresen visszaverődő díszcsíkot és “headlight“-ot. Az autók egy 1970-es Motor Trend teszt szerint a 0-96 km/h-át 6,0 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 14,4 sec alatt és 161,3 km/h végsebességgel.
A Cobra modellek alapban Magnum 500 kerekeket kaptak. Alacsonyabb ra ültették és 4 sebességes Hurst váltókaros váltót kapott. A vevők 14 vagy 15”-os kerék méretek közül választhattak. Ami érdekes, hogy nem tudott jobb teljesítményt, mint a GT modell. Az autók szintén egy 1970-es Motor Trend teszt szerint a 0-96 km/h-át 6,0 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 14,5 (tehát lassabb volt) sec alatt és 160,0 km/h végsebességgel. Az újságírók szerint a GT kissé nehezebb kivitele jobb tapadást nyújtott induláskor. Ekkor az újság elővett egy 429 SCJ-s Cobrát 4 sebességes kézi váltóval és ezzel már a 0-96 km/h-át 5,8 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 13,99 sec alatt és 162,5 km/h végsebességgel (3,91 véggel).
Egy C6-os automata váltóval felszerelt 429 SCJ slick gumikkal 13,39-et futott 172,14 km/h-val, ami már nagyon jó idő.
A kombi kiviteleknél a csúcs modellek oldalát fautánzat borította és lámpa takarókat kaptak (headlight). A V8 modellek előre szervós tárcsaféket kaptakm, míg a sor6-osok továbbra is négydobféket, ami azért kombi kivitelnél akkor már nem igazán dívott . Cserébe viszont mindne kombi megkapta a “Magic Doorgate” rendszert. A hátsó üveg elektromosan működött, volt hátra néző harm,adik sor ülés és tetőcsomagtartót. Lehetett rendelni vonóhorgot is. Ebben az esetben kapott a vevő erősített rugózást, erősebb akkumulátort, nagyobb hűtőt és generátort és szervós első tárcsafékeket. A két legnagyobb (351 és 429) motorokkal felszerelt autók szervo kormányt kaptak és rendelhettek Cruise-O-Matic automata váltót.
230.411 Torinot adtak el ebben az évben amihe hozzájött a 110.029 Fairlanes és 67.053 Falcon is.
1971
A következő évtől apróbb változtatásokat tett csak. Meggszüntette a Fairlane vonalat
Az alap modell a Torino lett:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
aztán következett a Torino 500:
- 2 ajtós Hardtop és SportsRoof,
- 4 ajtós Hardtop
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
majd a Brougham:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop
-4 ajtós Wagon változatban (Torino Squire)
A Torino GT csak 2 ajtós SportRoof és nyitott tetős változatban.
A Torino Cobra csak 2 ajtós SportsRoof változatban lett maradt elérhető.
A díszek és a hűtőmaszk lett a legnagyobb változás az autón. A hűtőmaszk a Cobra kivételével egy kicsit függőlegees hangsúlyt kapott. A headlight opcionális lett am odellek nagy részénél.
A motorválaszték maradt, bár a 351-es blokk lett a Cobrák alap motorja. Minden motornak a 429-es kivételével csökkentették a kompresszioját. A magas adók rákényszerítették a gyártókat erre a lépésre és ráadásul a környezetvédelmi előírásokat is szigorították. Törölték a RamAir opciót.
A Brougham modellek luxusra törekvése elvitte a Torinot is ebbe az irányba. Erősebb zajszigetelést kaptak. Teljes méretű dísztárcsát, egyedi díszítést és belső kárpítokat.
Ez az év már nem sikerült olyan jól, hisz összesen 326.463 db-ot adtak el. Ebből csak 1.613 Torino GT Convertible és 3.054 Cobra készült.
Ford Torino
1970
1970-ben a Ford úgy döntött egy teljesen átalakított és megújult autóval lép a piacra. Elhagyták a kólás flakon stílust és a szuperszónikus repülő felé vették az irányt. A motorháztető még hosszabb, szélesebb és laposabb lett a hátsó rész pedig rövidebb, mint az 1969-es modellnél volt. Maga az autó 5”-el (12,7 cm) lett hosszabb a tengelytávolságánál és a futóműveket is szélsebbre vették a jobb út tartás érdekében. Az autó tömege 45 kg-ot nőtt. A tetővonalat alacsonyabbra vették és erősen FastBack stílusa lett a megemelt hátsó vonalvezetéstől. Teljes első maszkot kapott, így szép orr maszkjából csak este tüntek elő a lámpák (headlight opcio vagy alapkivtel felszereltségtől függően). A lökhárítókat vékonyabbra rajzolták és belesimultak az autó formájába. .
Az autónak 13 változata lett. A Fairlane lett az alap model és a Torino a csúcs.
“Fairlane 500” volt a belépő modell:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
aztán következett a Torino:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop (ez a kivitel 1970-ben jelent meg a piacon),
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
a harmadik sorozat a”Torino Brougham” lett
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop (ez a kivitel 1970-ben jelent meg a piacon),
-4 ajtós Wagon változatban
A sportos Torino GT csak 2 ajtós SportsRoof és Convertible kivitelben lett rendelhető.
A csúcsmodell a Torino Cobra pedig csak 2 ajtós SportsRoof kivitelben készült
Az erősített futómű opcionális csomagban lett elérhető.
A motorválaszték :
- sor6 250 cui (4,1 L) – alap motor
- V8 302 cui 2V (5,0L) – GT és Brougham változatok kapták
- V8 351 W cui 2V (5,8L)
- V8 351 C cui 2V vagy 4V (5,8L)
- V8 429 cui 4V (360 hp) vagy CJ (370 hp) a csúcs modellekben SCJ (375 hp) (7,0 L) Cobra modellekbe
Volt egy Drag Pack opció, aminnek keretében az CJ vagy SCJ motorokhoz 3.91 vagy 4.10-es végáttételt és 4 csavaros motorblokkot adtak, hozzá 7810 cfm-es karburátort és motorolajhűtőt. A Ram Air opció is elérhető lett. A sebességes kézi lett az alap kivéve a Cobra modelleket. Az automata Cruise-O-Matic és a 4 sebességes kézi váltó opcionális lett.
Az autó belső részét teljesen áttervezték. A központba km óra került. A V8-asok fordulatszámmérőt is rendelhettek. A hőmérsékletet csak egy lámpa mutatta, míg a az olajnyomás esetében szintén cak egy vészjelző lámpa volt. A kétajtós modellek magasított háttám,lájú osztott ülést kaptak és akár közép konzolt is rendelhettek az ülések közé. A Ford itt is előadta a spórolást és az alap szellőztetést “DirectAire” név alatt csak a két ajtós modellekbe szerelték be, míg a 4 ajtósokba és kombikba opcionális lett, maradt helyette a pillangóablak … .
A Brougham modellek egyedi külső belső kialakítást kaptak. Ilyenek voltak a dísztárcsák, feliratok, egyedi hangosítás és “headlight” lámpát (vákkumos megoldással el lehetett takarni a lámpákat egy takaró lemezzel).
A GT-k alapban egy nem működő Scoop-ot kaptak a motorháztetőre, GT feliratokat, sport tükröt, teljes hátsó lámpát, aminek a középső része nem világított, de ól nézett ki. A felnikre egyedi közepet és króm gyűrűt helyeztek. Kpott egy egyedi lézeresen visszaverődő díszcsíkot és “headlight“-ot. Az autók egy 1970-es Motor Trend teszt szerint a 0-96 km/h-át 6,0 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 14,4 sec alatt és 161,3 km/h végsebességgel.
A Cobra modellek alapban Magnum 500 kerekeket kaptak. Alacsonyabb ra ültették és 4 sebességes Hurst váltókaros váltót kapott. A vevők 14 vagy 15”-os kerék méretek közül választhattak. Ami érdekes, hogy nem tudott jobb teljesítményt, mint a GT modell. Az autók szintén egy 1970-es Motor Trend teszt szerint a 0-96 km/h-át 6,0 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 14,5 (tehát lassabb volt) sec alatt és 160,0 km/h végsebességgel. Az újságírók szerint a GT kissé nehezebb kivitele jobb tapadást nyújtott induláskor. Ekkor az újság elővett egy 429 SCJ-s Cobrát 4 sebességes kézi váltóval és ezzel már a 0-96 km/h-át 5,8 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 13,99 sec alatt és 162,5 km/h végsebességgel (3,91 véggel).
Egy C6-os automata váltóval felszerelt 429 SCJ slick gumikkal 13,39-et futott 172,14 km/h-val, ami már nagyon jó idő.
A kombi kiviteleknél a csúcs modellek oldalát fautánzat borította és lámpa takarókat kaptak (headlight). A V8 modellek előre szervós tárcsaféket kaptakm, míg a sor6-osok továbbra is négydobféket, ami azért kombi kivitelnél akkor már nem igazán dívott . Cserébe viszont mindne kombi megkapta a “Magic Doorgate” rendszert. A hátsó üveg elektromosan működött, volt hátra néző harm,adik sor ülés és tetőcsomagtartót. Lehetett rendelni vonóhorgot is. Ebben az esetben kapott a vevő erősített rugózást, erősebb akkumulátort, nagyobb hűtőt és generátort és szervós első tárcsafékeket. A két legnagyobb (351 és 429) motorokkal felszerelt autók szervo kormányt kaptak és rendelhettek Cruise-O-Matic automata váltót.
230.411 Torinot adtak el ebben az évben amihe hozzájött a 110.029 Fairlanes és 67.053 Falcon is.
1971
A következő évtől apróbb változtatásokat tett csak. Meggszüntette a Fairlane vonalat
Az alap modell a Torino lett:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
aztán következett a Torino 500:
- 2 ajtós Hardtop és SportsRoof,
- 4 ajtós Hardtop
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
majd a Brougham:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop
-4 ajtós Wagon változatban (Torino Squire)
A Torino GT csak 2 ajtós SportRoof és nyitott tetős változatban.
A Torino Cobra csak 2 ajtós SportsRoof változatban lett maradt elérhető.
A díszek és a hűtőmaszk lett a legnagyobb változás az autón. A hűtőmaszk a Cobra kivételével egy kicsit függőlegees hangsúlyt kapott. A headlight opcionális lett am odellek nagy részénél.
A motorválaszték maradt, bár a 351-es blokk lett a Cobrák alap motorja. Minden motornak a 429-es kivételével csökkentették a kompresszioját. A magas adók rákényszerítették a gyártókat erre a lépésre és ráadásul a környezetvédelmi előírásokat is szigorították. Törölték a RamAir opciót.
A Brougham modellek luxusra törekvése elvitte a Torinot is ebbe az irányba. Erősebb zajszigetelést kaptak. Teljes méretű dísztárcsát, egyedi díszítést és belső kárpítokat.
Ez az év már nem sikerült olyan jól, hisz összesen 326.463 db-ot adtak el. Ebből csak 1.613 Torino GT Convertible és 3.054 Cobra készült.
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.10.08 14:26-kor.
1970-es Torino:
A rossz oldali kormány sem akadály - vettek Torinot Új-Zéland-ra is
A rossz oldali kormány sem akadály - vettek Torinot Új-Zéland-ra is
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.10.10 6:54-kor.
Jóóóó iromány!
És ez a forma is jó... igazán a 73al nem vagyok kibékűlve, az olyan összetákolt... mármint az orra...
óriáskombi rulz
És ez a forma is jó... igazán a 73al nem vagyok kibékűlve, az olyan összetákolt... mármint az orra...
óriáskombi rulz
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: 1970-1971 Ford Torino
Ha Cobra Jet lenne, ez lenne a mindent vivő az autós kártyaban
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1970-1971 Ford Torino
Muscle Car Of The Week: 1970 Ford Torino Cobra 429 SCJ