DeLorean DMC-12

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.01.09 9:48

Szép a DeLorean és kész. Az, hogy nem megy 300-al, vagy nem 1 másodperc alatt van százon a kutyát nem érdekli.
LeMans, neked nem tök mind1? Sosem mész 120-nál gyorsabban. :P
~1200 kg nem egy nagy tömeg. Plusz nézd már meg azoknak az 1.4-eseknek a nyomatékát, van vagy 110 nm. A DeLorean tudott kb. 220-at ami szintén nem sok, de több. A fogyasztás pedig nem sok különbséget mutat, míg a az élettartam jelentősen több a DeLo esetében. Nem power verda, de nem ez a legfőbb szempont. Jelenj már meg egy új Golfal valahol én meg egy DeLo-val biztos többen mennek majd oda hozzád tátott szájjal.
Imádom a GTO-t és korszakát, de ne felejtsd el, hogy készült '74-ben olyan GTO is ami alig tudott 170 lovat 2tonnával. Hűha de sportos.
Egy korszaknak rég vége, nem is igazán láttuk, nemhogy megéltük. Nem sokan mondhatják el itthon, hogy valaha is egy gyors kajáldás menü akkori árából több mint félig tankoltak egy 80 lityós benzin tankot.

Ez itt most olyan mit a Discovery-n levetítették a Top 10 sportcars-t. Eléggé forgott a gyomrom, hogy egy miata megelőzött egy SL300 "Gullwing"-et.
Csak mert azt nem olyan könnyű vezetni mint a miata-t. Jogos végül is csak 35 év van a két autó között. De vajon melyik is volt LeMans (nem te vagy a kocsid :twisted: ) győztes? Melyikben volt több korszakalkotó újítás? Na mind1, hagyjuk is mert felforr az agyvizem.
:x

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.09 10:01

Bandit írta:Plusz nézd már meg azoknak az 1.4-eseknek a nyomatékát, van vagy 110 nm. A DeLorean tudott kb. 220-at ami szintén nem sok, de több.
Pár éve egy kereskedésnél próbavezettem egy DeLot és pont az volt a benyomásom, hogy kellemesen nyomatékos a motor. Igazi GT. Ja, és tök jó hangja volt. :rrr:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.09 10:18

Bandit írta:Szép a DeLorean és kész. Az, hogy nem megy 300-al, vagy nem 1 másodperc alatt van százon a kutyát nem érdekli.
Khm, hát a szép az mindig viszonylagos. Inkább az érdekes névvel jellemezném. Nem szuólnék egy szót sem, ha mi kis gépünk is pl. korrózióálló acél lemezekből lenne...Amúgy az eddigi hozzászólásaid alapján pont tőled fura, hogy elfogadod a "lassúságát". Engem csak annyiban zavart, hogy pont attól az embertől nem vártam volna, aki a száguldást a tömegek részére elérhetővé tette. Tudom hogy az egész autó egy megalkúvás lett, mire lekészült, de ez egy más kérdés.
Bandit írta:LeMans, neked nem tök mind1? Sosem mész 120-nál gyorsabban. :P
Khm, itthon a megengedettel megyek, németeknél, meg amit az adott autó bír és ez azért általában jóval 120 felett van, bár időjárás függő is... :twisted:

Nem én hoztam fel a VW TSI motorját, ami amúgy egy szuper motor, ezt azért eléggé elismerik mindenfelé...Nekem nem tetszik, mert elektronika mindenfelé és rengeteg meghibásodási lehetőség van benne...

Az meg hogy megnézik az autóm vagy nem, az sosem érdekelt. Nem is fog, sőt általában zavar, ha megnézik ezért általában nem is megyek városba vele, a hobbi autó számomra a MI örömünkre szolgál, a lényeg, hogy kikapcsolódok, ha benne ülök...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.01.09 14:40

LeMans67 írta: Khm, hát a szép az mindig viszonylagos. Inkább az érdekes névvel jellemezném. Nem szuólnék egy szót sem, ha mi kis gépünk is pl. korrózióálló acél lemezekből lenne...Amúgy az eddigi hozzászólásaid alapján pont tőled fura, hogy elfogadod a "lassúságát". Engem csak annyiban zavart, hogy pont attól az embertől nem vártam volna, aki a száguldást a tömegek részére elérhetővé tette. Tudom hogy az egész autó egy megalkúvás lett, mire lekészült, de ez egy más kérdés.
Nem akkor megalkuvás. Ne feledd, hogy amikor a DeLorean kijött, akkoriban egy Ferrari 308 sem ment 250 fölött és több mint 6 másodperc kellett neki 100-ig. Mindezt alig 240 lóval. Egy erősebb átlag autó akkoriban 60-100 pacit tudott. Akkoriban nem is volt ez olyan gyengusz.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.09 15:43

Bandit írta:Nem akkor megalkuvás. Ne feledd, hogy amikor a DeLorean kijött, akkoriban egy Ferrari 308 sem ment 250 fölött és több mint 6 másodperc kellett neki 100-ig. Mindezt alig 240 lóval. Egy erősebb átlag autó akkoriban 60-100 pacit tudott. Akkoriban nem is volt ez olyan gyengusz.
Jó, azért a 12 s 0-100 km/h-nak nem volt túl jó visszhangja akkor sem. De ez csak az egyik problémája volt a gépnek. A másik, hogy az USÁban még egyszer össze kellett rakni az autókat, az írek az elején annyira trehányan dolgoztak.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.01.10 1:26

nah, azért legyünk már objektívek...

- A DMC-12 kultikus autó lett, mert szép, mert rozsdamentes kasztnija van és mert szerepelt a Vissza a jövőben sorozatban....ennyi

- további extrát nem nyújt, és másban nem is különösebb, mint a kora sportautói, és többségében csak rosszat lehet mondani a gyári autóról

- az 1200kiló méretéhez képest átlagos, különösebben nem kevés
a kora kisautói 700-900 kilósak voltak, a közép méretűek 1100-1200, 1500kiló már komolyabb súlynak számított (példákkal illusztrálva az Audi Coupe az 1.9es motorral 950kg volt, az elsőkerekes 2.2es Audi 200 1260...)

- motor akkoriban sem számított erősnek, a 12 mp-es gyorsulás meg mindenképpem botrányos, mert a sportuatók között akkor 9mp-vel mondjuk még "elment" kategória lett volna, de a 12mp tényleg az átlag autók közé sorolta... egy 1.6os karbis Golf II legyűrését már nehezen oldotta meg... a GTI meg egyenesen körbeautózta... szóval erre bármit lehet mondani, azt hogy sport, vagy sportos nem... GT is csak formára

- műszakilag pedig a silány, gyenge minőségű elemek és megoldások sora volt, ami lerontotta a presztizsét akkoriban

Ha ezt így megnézzük, akkor a kép messze nem olyan fényes, inkább olyan "az idő mindent megszépít"-szerű.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.10 8:08

Legyünk. :D
StangMan írta:- A DMC-12 kultikus autó lett, mert szép, mert rozsdamentes kasztnija van és mert szerepelt a Vissza a jövőben sorozatban....ennyi
Az ajtókat ne tessék elfeledni. ;)

Kép
StangMan írta:- műszakilag pedig a silány, gyenge minőségű elemek és megoldások sora volt, ami lerontotta a presztizsét akkoriban
OK, a farmotor idejét múlt volt, meg gyermekbetegségei voltak. Amúgy miért volt műszakilag silány?

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.10 9:15

StangMan írta:- A DMC-12 kultikus autó lett, mert szép, mert rozsdamentes kasztnija van és mert szerepelt a Vissza a jövőben sorozatban....ennyi, + Tomitól: Az ajtókat ne tessék elfeledni. ;)
Ezek szerint, akkor végre van valaki más is, aki látja ezt az autót. Igen a film miatt és a kis széria miatt és a felfelé nyíló SL Merci ajtók miatt egy érdekes autó, de ennyi.
TomiTomi írta:OK, a farmotor idejét múlt volt, meg gyermekbetegségei voltak. Amúgy miért volt műszakilag silány?
Talán, amit Te meséltél: Mert nyugati Dácia volt, amit érkezése után újra össze kellett szerelni. Mert a Rönyó motor farmotoros beépítéséből adódóan, nem hinném, hogy könnyen szerelhető, jól hozzáférhető szerkezet lett volna. A középmotoros kivitel esetén szuper, korát megelőző lett volna. Szerintem erősen párásodásra hajlamos lehet a mikro ablak méretével (légkondi a megoldás). Egy GT-től elvárható, hogy jól lehessen vele előzni, aránylag robbanékony legyen, de ez dög nehéz volt a maga korában és nem tudta a motor rendesen mozgatni (egy 1982-es 1,6 (85 Le) Audi 80 körbe autózta a 10-11 sec-es gyorsulásával, ráadásul belül 5 ember számára kényelmes volt és hatalmas csomagtérrel rendelkezett. A Couperól ne beszéljünk, mert az verseny autó volt hozzá képest... Ráadásul fogyasztási és technikai megoldásokban is simán verték és a ugye a 950 kg. Ráadásul ezek a gépek nem rozsdásodtak, iga csak 1986-tól kapték meg a 10 éves korroziós garanciát, de tudták simán.

Teljesen más kérdés, hogy egy egyéniség volt a maga korában, mint az Alpine 110 (ez mondjuk izlés szerint érdekes vagy csúnyasága miatt), ami ráadásul simán körbe is autózta a DeLorean-t.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.10 10:15

LeMans67 írta:
StangMan írta:- A DMC-12 kultikus autó lett, mert szép, mert rozsdamentes kasztnija van és mert szerepelt a Vissza a jövőben sorozatban....ennyi, + Tomitól: Az ajtókat ne tessék elfeledni. ;)
LeMans67 írta: Ezek szerint, akkor végre van valaki más is, aki látja ezt az autót. Igen a film miatt és a kis széria miatt és a felfelé nyíló SL Merci ajtók miatt egy érdekes autó, de ennyi.
Tényleg ennyi. De sok más autónak ennyi sem jutott. ;)
LeMans67 írta:Talán, amit Te meséltél: Mert nyugati Dácia volt, amit érkezése után újra össze kellett szerelni.
Ezt az ügyfelek kevéssé érzékelték. Ez főleg a cégnek volt anyagi katasztrófa. A Dáciában rossz anyagokat is használtak, az itt nem úgy volt. Sok DeLorean még ma is dailyként fut.
LeMans67 írta:Mert a Rönyó motor farmotoros beépítéséből adódóan, nem hinném, hogy könnyen szerelhető, jól hozzáférhető szerkezet lett volna.
Miért is?
LeMans67 írta:A középmotoros kivitel esetén szuper, korát megelőző lett volna.
Az alváz 4 hengeres motorokhoz készült, azok befértek a hátsó tengely elé. Eredetileg 4 hengeres turbomotorral is tervezték a gépet, oszt DeLorean úr nem mert olyannal kimenni az USA piacra. a korabeli Lotus Espritnél megnézhető, hogy nem olyan rossz az a megoldás.
LeMans67 írta:Szerintem erősen párásodásra hajlamos lehet a mikro ablak méretével
Miért is? Létezett már rendes szellőző.
LeMans67 írta:(légkondi a megoldás).
Nem fogod elhinni, de széria tarozék volt. ;)
LeMans67 írta: Egy GT-től elvárható, hogy jól lehessen vele előzni, aránylag robbanékony legyen, de ez dög nehéz volt a maga korában és nem tudta a motor rendesen mozgatni (egy 1982-es 1,6 (85 Le) Audi 80 körbe autózta a 10-11 sec-es gyorsulásával, ráadásul belül 5 ember számára kényelmes volt és hatalmas csomagtérrel rendelkezett. A Couperól ne beszéljünk, mert az verseny autó volt hozzá képest...
Kezdünk autokvartett szintre süllyedni. :? Biztos vagy benne, hogy a kedvenc ódid 80-120-ra is jobban gyorsult? És hogy valami történjen hány fokozatot kellett visszakapcsolni. (Abban meg erősen merek kételkedni, hogy a 80as 5 embernek valaha is kényelmes lett volna)

Ma már egy 80as évekbeli autót nem praktikus szempontok szerint veszik. A csomitartó mérete nem elsődleges szempont. Gyanakszom, hogy az emberek a DeLo-ra jobban rákattannak mint egy 81es ódi 80asra.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.10 12:03

Akkor röviden válaszolok a sok kérdésedre:

Volt egy jó autó terv (ez sem bizonyított, de fogadjuk el, hisz adott egy érdekes forma, bár az orra egyáltalán nem egyedi, sőt a saját korábantucat), amiből elhagytak szinte minden fontos dolgot. Lásd, az erős jó motor, mert az első verziók szerint még egy komoly amerikai motor lett volna, aztán amikor nem kapott, ment el szegény kuncsorogni körbe a világba, hogy legyen már motorja a gépnek. A Lotus váz aranyos egy Lotusban, de nem egy harckocsi súlyú gépben :P A középmotor helyett farmotoros lett, amit két V.A.G. által gyártott gép (nem írok típusokat, nehogy megint elfogult legyek, bár mindkettő a teljes világon elismerést vívott ki magának) kivételével soha nem fogadtak el a tömegek. Gyakorlatilag kapott egy nem oda tervezett motort, a gyártó pedig pont nem a könnyen szerelhetőség mintaképe, tehát ha bepréselték hátra, hogy elférjen, akkor gondolom nem lehet könnyen hozzáférni, de elismerem ez csak gondolat.

A négykarikásra csak azért hivatkoztam, mert Stang kolléga is ezzel hozakodott elő, gondolom a lámpák és az orr kialakítása miatt...Abban a korban amúgy is ez a cég egy előremutató és igen modern gépeket gyártó márka volt, rengeteg újítással és nagyon jó minőséggel, talán ezért nem is rossz, ha ezzel lett összehasonlítva, még ha már a minőség sajnos erősen leromlott. A többi 80-120-ra részét nem tudom, bár 2-be való pakolással biztos, hogy rugalmasabb lenne mint a DeLo, de ez igazából lényegtelen, itt a lényeg a gép lomhasága volt, az hogy ez az autó messze nincs egy GT mozgásától. Még egy 4 ajtós tömegautó is állva hagyta, ami nem lett a gyűjtők álma nagy száma és elterjedtsége miatt, mint rámutattál.

Igaz, ha a DeLo az eredeti tervek alapján készült volna és népszerű lett volna, minden sarkon állna egy (hisz a korrozióálló acél nem megy tönkre), akkor ez is olcsó tucat autó lenne. Ráadásul unalmas egységesség lenne, hisz nem mennének tönkre agépek.. Ehelyett gyakorlatilag megbukott és kis száma miatt (hasonlóan az általad említett Alpine 110 vagy az 1964 Barracuda kis szériás de mondjuk ezek még csunya autókhoz hasonlóan) és a köréjük kialakult legendák miatt kedvelt gépek lettek az autó gyűjtők körében. Ettől még nem lesz jó GT autó :twisted: , mert nem teljesíti a GT gépek feltételeit.
Amúgy ami pozitívum és ezért is dobtam fel, az a légkondi volt. Korát meghaladó dolog volt, mint alapfelszereltség, bár az ami piacon addigra már nagyon elterjedt... :)

Egy nagyon jó autó lehetett volna, de "csak" egy ritka érdekes autó lett belőle...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.10 12:44

LeMans67 írta:Lásd, az erős jó motor, mert az első verziók szerint még egy komoly amerikai motor lett volna,
Asszem itt van köztünk az alapvető nézeteltérés. Nem tudok róla, hogy valaha is "erős, amerikai" motort terveztek volna bele. Az ismereteim szerint 4 hengeres Citroën motor volt az eredeti tervben, s arra szántak egy turbot. És ez az üzlet tényleg nem jött össze.

Lenne valami forrásod, ami az "erős, amerikai motort" alátámasztja?

Amúgy ami az eredeti tervekből megmaradt:
- a formaterv (valamikor 75-ben készült)
- a szárnyas ajtók
- rozsdamentes acél burkolat

Ami nem fért bele:
- valami teljesen új technológiával készülő műanyag karosszéria (helyette Lotus eljárásával készült)
- légzsákok

Tehát ezt az autót mindig ekkorának tervezték. Állítólag a beltere nagyobb mint a korabeli Corvette-nek. És a kocsi csak 110 cm magas. 8)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 7:36

Én több helyen is olvastam erről, de leggyorsabban hozzá jutni a Winkler általad linkelt könyvében írja. (Megnéztem pénteken este egy könyvesboltban, hogy ő mit írt róla, tuti ollózot amiket írt...)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.14 14:39

LeMans67 írta:Én több helyen is olvastam erről, de leggyorsabban hozzá jutni a Winkler általad linkelt könyvében írja. (Megnéztem pénteken este egy könyvesboltban, hogy ő mit írt róla, tuti ollózot amiket írt...)
Ne haragudj, de Winkler nekem ilyen kérdésekben nem igazán referencia. A DeLoreannal csak egy parkoloházban ment egy kört... Ja és a CX-ről azt állította, hogy 5 ajtós. :?

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.01.14 16:18

TomiTomi írta:
Ne haragudj, de Winkler nekem ilyen kérdésekben nem igazán referencia. A DeLoreannal csak egy parkoloházban ment egy kört... Ja és a CX-ről azt állította, hogy 5 ajtós. :?
Bírom néhány dolgát, de az autós témákban szerintem vitatkoznánk.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 18:04

TomiTomi írta:Ne haragudj, de Winkler nekem ilyen kérdésekben nem igazán referencia. A DeLoreannal csak egy parkoloházban ment egy kört... Ja és a CX-ről azt állította, hogy 5 ajtós. :?
Nem az volt al ényeg, hanme, hogy őt találtam meg leghamarabb, amúgy ha jól emlékszem an gy amerikai autós könyvben is ezt írték, sőt valahol a netten is olvastam, de tudom neked bizonyíték kell.. :)

Válasz küldése