Mit vegyek, régit vagy újat?
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
-
- Kabóca
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2013.03.03 7:54
Mit vegyek, régit vagy újat?
Sziasztok!
Kicsit gondban voltam a topic elhelyezésével kapcsolatban, gondolom majd az admin áthelyezi ha elrontottam.
Gyerekkorom óta vágyok egy mustangra, talán ezért is van az hogy eddig egyetlen autóm volt,van egy másik Ford ami télen, nyáron bármikor elvisz bárhova így úgymond az új jövevény nem mint napi használatos autó lenne hanem tényleg csak akkor amikor nem taknyos időben zötyögök a munka helyre, hanem esetleg egy szép napos téli reggelen vagy bármikor amikor úgygondolom, hogy nyakamba veszem az országot és csak úgy elindulok amerre jónak látom
A problémám a következő van egy adott összeg, körübelül 15 millió amiből vásárolnék, de mindeközben csak úgy gondolom , hogy jó lenne ha ez valamilyen szinten egy " értelmes " befeketetés lenne és nem évente buknék rajta milliókat a használt autó piacon, ugyanakkor azzal is tisztába vagyok már amennyire lehet hogy ha egy öreg autóba fektetem bele a pénzt az egy végtelen gödör. Alapvetően a 69 es illetve egy zsír új GT között vacillálok. Amit én gondolok a dologról az az hogy bár a 69-esre állandóan költenem kell majd de mindez talán kicsit növeli de minimum tartatni forgja az árát, és ha az évek alatt ráköltök esetleg 5milliót akkor a 15 milliós autóból lesz egy 17-18 milliós autó. Ugyanakkor az új 15 milliós GT ből 10 év mulva egy jó esetben 8-9 milliós autó lesz , akár költök rá akár nem. Ugyanakkor az egy teljes értékű autókén számba vehető autó nem csak egy garázsban álló és ideális körülmények között használható gépjármű lesz.
Nektek mi a véleményetek a dologról, ti hogyan döntenétek ?
Előre is köszönöm a válaszokat
Üdvözlettel
Szabó Lóránt
Kicsit gondban voltam a topic elhelyezésével kapcsolatban, gondolom majd az admin áthelyezi ha elrontottam.
Gyerekkorom óta vágyok egy mustangra, talán ezért is van az hogy eddig egyetlen autóm volt,van egy másik Ford ami télen, nyáron bármikor elvisz bárhova így úgymond az új jövevény nem mint napi használatos autó lenne hanem tényleg csak akkor amikor nem taknyos időben zötyögök a munka helyre, hanem esetleg egy szép napos téli reggelen vagy bármikor amikor úgygondolom, hogy nyakamba veszem az országot és csak úgy elindulok amerre jónak látom
A problémám a következő van egy adott összeg, körübelül 15 millió amiből vásárolnék, de mindeközben csak úgy gondolom , hogy jó lenne ha ez valamilyen szinten egy " értelmes " befeketetés lenne és nem évente buknék rajta milliókat a használt autó piacon, ugyanakkor azzal is tisztába vagyok már amennyire lehet hogy ha egy öreg autóba fektetem bele a pénzt az egy végtelen gödör. Alapvetően a 69 es illetve egy zsír új GT között vacillálok. Amit én gondolok a dologról az az hogy bár a 69-esre állandóan költenem kell majd de mindez talán kicsit növeli de minimum tartatni forgja az árát, és ha az évek alatt ráköltök esetleg 5milliót akkor a 15 milliós autóból lesz egy 17-18 milliós autó. Ugyanakkor az új 15 milliós GT ből 10 év mulva egy jó esetben 8-9 milliós autó lesz , akár költök rá akár nem. Ugyanakkor az egy teljes értékű autókén számba vehető autó nem csak egy garázsban álló és ideális körülmények között használható gépjármű lesz.
Nektek mi a véleményetek a dologról, ti hogyan döntenétek ?
Előre is köszönöm a válaszokat
Üdvözlettel
Szabó Lóránt
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Hát ez egy nehéz kérdés...
Először is , volt-e már régi autód?
Egy 69-es Mustang hiába ikon egy faék bonyolultságú autó, ami egy részről jó, más részről nagyon nem jó.
A vezetési élmény leszámítva hogy egy 69 Mustangot vezetsz kb ebben ki is merül ha új autókhoz vagy szokva és garantálom neked hogy ha kicsit is elmúlik a varázs már utálni fogod.
Na itt lép képbe hogy akkor javítsunk ezen vagy azon, többnyire futómű , kormánymű, fék, erő stb.
Innentől kezdve egy nagy kazal pénzt rá lehet költeni a kocsira de mégse lesz olyan mint egy 2015-ös. Ami azon kívül hogy ronda mint a szar ( szerintem ) , fényévekkel jobb minden téren.
Persze ahogy írod is, 10 év múlva az új szart sem fog érni,lásd például a 2005+ modelleket. A 15 millás kocsid szerintem közel 10 misit fog veszteni ez értékéből.
Én újonnan biztos nem vennék ilyet max 3-4 év múlva 9misi körül.
Nehéz választás előtt vagy...
Miért nem veszel egy megkímélt 2012-2014-es gt modellt? Azok legalább mustángnak is néznek még ki.
Az a független hátsó felfüggesztés nem ér meg extra 6 misit.
Először is , volt-e már régi autód?
Egy 69-es Mustang hiába ikon egy faék bonyolultságú autó, ami egy részről jó, más részről nagyon nem jó.
A vezetési élmény leszámítva hogy egy 69 Mustangot vezetsz kb ebben ki is merül ha új autókhoz vagy szokva és garantálom neked hogy ha kicsit is elmúlik a varázs már utálni fogod.
Na itt lép képbe hogy akkor javítsunk ezen vagy azon, többnyire futómű , kormánymű, fék, erő stb.
Innentől kezdve egy nagy kazal pénzt rá lehet költeni a kocsira de mégse lesz olyan mint egy 2015-ös. Ami azon kívül hogy ronda mint a szar ( szerintem ) , fényévekkel jobb minden téren.
Persze ahogy írod is, 10 év múlva az új szart sem fog érni,lásd például a 2005+ modelleket. A 15 millás kocsid szerintem közel 10 misit fog veszteni ez értékéből.
Én újonnan biztos nem vennék ilyet max 3-4 év múlva 9misi körül.
Nehéz választás előtt vagy...
Miért nem veszel egy megkímélt 2012-2014-es gt modellt? Azok legalább mustángnak is néznek még ki.
Az a független hátsó felfüggesztés nem ér meg extra 6 misit.
- 1972 Chevy Nova 6.0
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Szia Lóránt,
vegyél újat. Kezdetektől Te használod, ismered minden porcikáját, együtt öregszetek. Ha sokáig megtartod, akkor szvsz nem vészes az értékvesztés.
A Mustangomat 2005-ben közel 10 millió forintért vettem újonnan, ma, 11 év után, kb 5 milliót ér. Persze sokat romlott a forint is, de egyelőre ebben nem látok változást a jövőre nézve...
Van 9 éve egy ma már 42 éves autóm, ami bár nem Mustang, de Ford. Így Medbalival szemben állítom, hogy van varázsa az öreg autó vezetésnek, az tény, hogy nagyon más mint egy mai autó, de éppen ez szerethető benne. Persze nem szabad a mai autók erényeit keresni bennük. Vétel után egy komplett felújításon esett át a kocsim, naivan azt hittem, ha mindent kijavíttatok rajta, mai autóhoz hasonlóan megbízhatóvá válik. Mai fejemmel tudom, hogy ez nem megy, ugyanis az új alkatrészek sokkal rosszabb minőségűek mint a régiek, kis túlzással minél több új alkatrészed lesz, annál több a hibaforrás. Szal rendszeres gondozást igényel.
Az új autónak egyetlen hibája van, hogy nem lehetsz velük veterántalálkozók résztvevője az első 20-25 évben...
Üdv, Tomi
vegyél újat. Kezdetektől Te használod, ismered minden porcikáját, együtt öregszetek. Ha sokáig megtartod, akkor szvsz nem vészes az értékvesztés.
A Mustangomat 2005-ben közel 10 millió forintért vettem újonnan, ma, 11 év után, kb 5 milliót ér. Persze sokat romlott a forint is, de egyelőre ebben nem látok változást a jövőre nézve...
Van 9 éve egy ma már 42 éves autóm, ami bár nem Mustang, de Ford. Így Medbalival szemben állítom, hogy van varázsa az öreg autó vezetésnek, az tény, hogy nagyon más mint egy mai autó, de éppen ez szerethető benne. Persze nem szabad a mai autók erényeit keresni bennük. Vétel után egy komplett felújításon esett át a kocsim, naivan azt hittem, ha mindent kijavíttatok rajta, mai autóhoz hasonlóan megbízhatóvá válik. Mai fejemmel tudom, hogy ez nem megy, ugyanis az új alkatrészek sokkal rosszabb minőségűek mint a régiek, kis túlzással minél több új alkatrészed lesz, annál több a hibaforrás. Szal rendszeres gondozást igényel.
Az új autónak egyetlen hibája van, hogy nem lehetsz velük veterántalálkozók résztvevője az első 20-25 évben...
Üdv, Tomi
-
- Kabóca
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2013.03.03 7:54
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Nos gyerekek ebben igazatok van, van még egy alternatíva egyébként amin gondolkodtam, hogyha amerikába megvenném az új Shelby-t ami sacc per kb 17 misiről indul kint és behozatom ami már nyilván most nem a 15 misis keret de lehet hogy hosszú távon ez lenne a "legjobb ötlet" mert sacc per kb plusz 5 misi szerintem de míg 10 év mulva a Shelby még mindig azért ér szerintem kb 12-13 misit addigra a sima mustang 6-7 éhez képest csak jobban járok . Erről az alternatívárol mit gondoltok? Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban hogy 1, kb mennyit kell várni egy autóra ha kifizetem , mire leszállítják amerikában illetve kb mennyibe fog fájni haza hozni? Illetve talán még a hátsó index lámpákat is cserélni kell hogy forgalomba tudjam helyezni igaz? Nos ha ez igaz, az európai mustang index lámpája belemegy a shelby-be?
Csak ötletelek srácok, annyit amúgy tudni kell rólam hogy végülis járműmérnök vagyok és mindig is hajtott azért a vágy hogy bütykölgessek valamit de abban is biztos vagyok hogy amint írtátok elég gyorsan elmehet a varázs ha épp a 16. alkatrészre vársz megint 1 hetet , vagy egy nagyobb gázfröccs után várhatod a trélert Komáromban a találkozón...
Csak ötletelek srácok, annyit amúgy tudni kell rólam hogy végülis járműmérnök vagyok és mindig is hajtott azért a vágy hogy bütykölgessek valamit de abban is biztos vagyok hogy amint írtátok elég gyorsan elmehet a varázs ha épp a 16. alkatrészre vársz megint 1 hetet , vagy egy nagyobb gázfröccs után várhatod a trélert Komáromban a találkozón...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Az biztos, hogy egy GT350essel, főleg egy 350Ressel valami különlegeset vennél és érték álló is, főleg, ha kíméled.
Már régebben néztem, de akkor a GT350eseket 90 000 CHF/EUR felett hirdették Svájcban/Németországban a neten. Félek, hogy Te sem úsznád meg sokkal 30 milla alatt, ami azért már messze nem 15 millió.
Ha szeretsz szerelgetni, az sem rossz, annak is megvan a varázsa. De az egész más mint autózni egy új géppel. Ha magad szereled a géped, akkor aligha fogod széthajtani Komáromban...
Már régebben néztem, de akkor a GT350eseket 90 000 CHF/EUR felett hirdették Svájcban/Németországban a neten. Félek, hogy Te sem úsznád meg sokkal 30 milla alatt, ami azért már messze nem 15 millió.
Ha szeretsz szerelgetni, az sem rossz, annak is megvan a varázsa. De az egész más mint autózni egy új géppel. Ha magad szereled a géped, akkor aligha fogod széthajtani Komáromban...
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Visszatérve a régiek értékállóságára, hiába van egy régi autód ami ér 15 misit ha nincs rá kereslet. Márpedig jelenleg nem nagyon lehet eladni árában semmit.
- 1972 Chevy Nova 6.0
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Szememben a szerelgetős vonal, ha veszel egy 20 év körüli járművet. Egy veterán azért más.
Mondjuk veszel egy 1965-69 közötti Mustangot. Azoknál szuper, hogy minden alkatrész kapható, sőt egy-egy alkatrészre több gyártó és több üzlet is van. Ez tuti jó dolog.
Első kérdés, hogy milyen állapotú kocsit veszel. Lelkiismeretes felújítás után csak egy korabeli Shelbyt lehet nyereséggel eladni. Ebből az következik, ha eladásra újítják fel a Mustangot, akkor tuti spórolnak a nem látható helyeken. Amit javítani később sokkal nagyobb nyűg.
Ha Te újítod fel és igényes vagy, hamar eléred a kocsi piaci értékét. Ha folytatod, gazdaságilag már nem lehet jó. Itt nem értékvesztés van, itt hiába dolgozol, nem hozol létre anyagi értéket. Szóval az az ötlet, hogy egy kocsi ne veszítse az értékét, elég nehezen megvalósítható. És itt rengeteg munkaórát ölsz bele, ha magad csinálod.
Magyarországon még külön gond, hogy ilyen öreg autókat csak veteránként lehet forgalomba helyezni. Általánosságban nem olcsó teljesíteni a követelményeiket.
Mondjuk veszel egy 1965-69 közötti Mustangot. Azoknál szuper, hogy minden alkatrész kapható, sőt egy-egy alkatrészre több gyártó és több üzlet is van. Ez tuti jó dolog.
Első kérdés, hogy milyen állapotú kocsit veszel. Lelkiismeretes felújítás után csak egy korabeli Shelbyt lehet nyereséggel eladni. Ebből az következik, ha eladásra újítják fel a Mustangot, akkor tuti spórolnak a nem látható helyeken. Amit javítani később sokkal nagyobb nyűg.
Ha Te újítod fel és igényes vagy, hamar eléred a kocsi piaci értékét. Ha folytatod, gazdaságilag már nem lehet jó. Itt nem értékvesztés van, itt hiába dolgozol, nem hozol létre anyagi értéket. Szóval az az ötlet, hogy egy kocsi ne veszítse az értékét, elég nehezen megvalósítható. És itt rengeteg munkaórát ölsz bele, ha magad csinálod.
Magyarországon még külön gond, hogy ilyen öreg autókat csak veteránként lehet forgalomba helyezni. Általánosságban nem olcsó teljesíteni a követelményeiket.
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Mindezeket számbavéve szerintem vegyél egy újat. Sokkal boldogabb leszel vele.
Veszteni szerintem mindenképp vesztesz bármit is veszel... de az újat legalább élvezni is fogod garantáltan, de v8 legyen
Remélhetőleg sokat segítettünk
Veszteni szerintem mindenképp vesztesz bármit is veszel... de az újat legalább élvezni is fogod garantáltan, de v8 legyen
Remélhetőleg sokat segítettünk
- 1972 Chevy Nova 6.0
-
- Kabóca
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2013.03.03 7:54
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Hát gyerekek még akkor örlődök egy sort ezen a dolgon, utána nézek mennyibe fájna a shelbyt behozni De az biztos hogy barátnőm már eléggé ki van akadva a dolgon , őt annyira nem érdeklik ezek a dolgok hogy ő imádja a kis Focusunkat hogy az 4-5 literrel elmegy mindenhová meg ilyesmi és teljesen halk, nem érti ezeket a dolgokat arról már nem is beszélve hogy gyakran éjszakákon át ezzel foglalkozok mint vele
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Igen, a családon belüli elfogadás sem mindig egyszerű...
Viszont egy új kocsi, ha már forgalomban van, nem igényel külön szabadidőt. Egy veterán több törődést kér.
Viszont ha Amerikából akarsz Mustangot haza hozni, akkor tisztázd előtte, hogy hogyan tudják itthon forgalomba helyezni. Sokan előbb v-melyik EUs országban teszik meg és utána hozzák haza... (Tuti a legegyszerűbb itthon a Ford Store-ban venni egyet...)
Viszont egy új kocsi, ha már forgalomban van, nem igényel külön szabadidőt. Egy veterán több törődést kér.
Viszont ha Amerikából akarsz Mustangot haza hozni, akkor tisztázd előtte, hogy hogyan tudják itthon forgalomba helyezni. Sokan előbb v-melyik EUs országban teszik meg és utána hozzák haza... (Tuti a legegyszerűbb itthon a Ford Store-ban venni egyet...)
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Veteránnal jó eséllyel többet fogsz (szopó) rollerezni, mint autózni. Sajnos, az a tapasztalat, hogy ha nem olyantól sikerül megvenni és behozni, akinél már 10-15 éve van és mindent megcsinált rajta (ilyenből kevés van kint is), hanem eladásra építették, akkor folyamatosan jönnek majd elő a problémák. A Bali által említett Resto-mod is nehéz, mert ha nem ősmagyar papíros nem lehet forggalomba helyezni. De, ha éppen megy, akkor mindenképp különlegesebb élmény, mint egy új.
Nem tudom, most milyen autót használsz, de ha újban gondolkodsz egy 2015-ös GT tökéletesen jó választás. Ha csak nem mondjuk egy BMW M6-ból ülsz át, akkor nem lesz szükséged a Shelbyre, mert a GT alapból is egy nagyon jó élmény autó.
Nem tudom, most milyen autót használsz, de ha újban gondolkodsz egy 2015-ös GT tökéletesen jó választás. Ha csak nem mondjuk egy BMW M6-ból ülsz át, akkor nem lesz szükséged a Shelbyre, mert a GT alapból is egy nagyon jó élmény autó.
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto ... g-12997939
Sziasztok! Megnéztem az autót.
4 új gumi van rajta
Belseje újszerű-csomagtér is
Váltó szépen vált, nem ránt-új olaj van benne
44 ezer mérföld van az autóban
Mennyi lenne a reális ára?
Sziasztok! Megnéztem az autót.
4 új gumi van rajta
Belseje újszerű-csomagtér is
Váltó szépen vált, nem ránt-új olaj van benne
44 ezer mérföld van az autóban
Mennyi lenne a reális ára?
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Van magyar forgalmija? Ha igen, tudod a rendszámát?
Igazán azon gondolkodom, hogy lehet-e erről a kocsiról szó?
Igazán azon gondolkodom, hogy lehet-e erről a kocsiról szó?
Re: Mit vegyek, régit vagy újat?
Igen, ez az autó! (JAH a rendszám) van forgalmi.