Fék
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Re: Tárcsaméret megválasztása
Ez azt jelenti, hogy ilyen nexus féket javasolsz a Puma alá? .)
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
Re: Tárcsaméret megválasztása
Nem , csak példa volt .
Írtam ide még egy tucat dolgot , de nem jött át .
Viszont azóta már csapattam a II -el , amin bitangjó lett a 13" BMW tárcs mekkelés , pedig a könnyebb utat választva , végül nem a BMW , hanem a FORD fékmunkahengert raktam rá .
Így csak két napig fúrtam-flexeltem-heggintettem . . .
Mindez jól jött amikor felakadt pedlógázon füstölő hátsó kerekekkel , de orrát földbeszúró elsőkkel , csúsztam a fal felé . 2 méterrel előtte megállt . ( Kibírtam röhögés nélkül , a szomszédot még így is majdnem elütöttem .)
Írtam ide még egy tucat dolgot , de nem jött át .
Viszont azóta már csapattam a II -el , amin bitangjó lett a 13" BMW tárcs mekkelés , pedig a könnyebb utat választva , végül nem a BMW , hanem a FORD fékmunkahengert raktam rá .
Így csak két napig fúrtam-flexeltem-heggintettem . . .
Mindez jól jött amikor felakadt pedlógázon füstölő hátsó kerekekkel , de orrát földbeszúró elsőkkel , csúsztam a fal felé . 2 méterrel előtte megállt . ( Kibírtam röhögés nélkül , a szomszédot még így is majdnem elütöttem .)
OSZI
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tárcsaméret megválasztása
Remélem, miután megálltál, kellően laza mozdulattal, kis pökhendi mosollyal szálltál ki, és szívélyesen üdvözölted a szomszédot, mintha hajszálpontosan így akartál volna megérkezni.
Re: Tárcsaméret megválasztása
Azóta már mértem fékerőt :
100 nál egy agresszív beletaposásnál , ( csak annyira hogy még ne blokkoljon ) úgy beleszúrja a földbe at orrát , hogy a rendszámtábla szikrázik . . .
100 nál egy agresszív beletaposásnál , ( csak annyira hogy még ne blokkoljon ) úgy beleszúrja a földbe at orrát , hogy a rendszámtábla szikrázik . . .
OSZI
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fék
Fékhűtés egy ausztrál verseny Mustang modelen:
Általában a tölcsér egy rugalmas csőben szokott végződni. Valahogy így:
A csővel az a gond, hogy nem túl tartós. Azon gondolkodtam, hogy a felső megoldásnak mi lehet a hátránya? Lehet, hogy a kerék elfordulását korlátozni kell?
Tényleg, a védőlemez a féktárcsa belső oldalán miért van?
Általában a tölcsér egy rugalmas csőben szokott végződni. Valahogy így:
A csővel az a gond, hogy nem túl tartós. Azon gondolkodtam, hogy a felső megoldásnak mi lehet a hátránya? Lehet, hogy a kerék elfordulását korlátozni kell?
Tényleg, a védőlemez a féktárcsa belső oldalán miért van?
Re: Fék
A "fékalaplap" , amin dobféknél az alkotóelemeket rögzítjük , a tárcsaféknél már nrm funkcionál rögzítésre .
A tömeggyártásban elsősorban a trárcs belső felét hivatott megvédeni a rákerülő szennyeződésektől . ( a külső felét a felni takarja )
Így ez nálunk amerikaiul , egy sima lemeztárcsa .
Egy másik szigetországban , a kalapos "T" - betűs márka prémium kivitelénél , amit ugye főleg usára gyárt , ahol ugye szintén szigorúak a sebességkorlátozások , nem csak sima cintányér , hisz a présgépnek ugyan mindegy milyenre nyomja a lemezt ,
hanem légtölcsér is , azaz " féklevegő hűtős ...
Ha ez ráadásul a nagy 4x4-esüké , akkor fémrácsos , hogy a kavicsok se mehessenek be .
Amúgy , ha levennénk se menne a betét és a tárcsa közé kavics , hisz surlódás határon - közel van hozzá , inkább a sáros vízként ráfröccsenő pocsiból elpárolgó víz után maradhat homok , az meg ugye kemény , így karistoló hang lehet .
Ami a képen van , az fix lemezből kiformált , de n em mozgó , azaz nem kopó , légtölcsér , aminek kialakításánál a kerék ki és berugózott állapotát figyelembevéve sem szabad beleérnie , vagy korlátoznia .
Minnél jobban szűkítem a tölcsér bemenetéhez képesti kimenetét , annál nagyobb ellenállása lesz , bár annál erősebben is hűthetek .
A gyakorlati nehézsége inkább az , hogy a nagy sebbeség - nagy fékezés igaz hogy döntően közel azonos , egyenes kerékállásnál fontos , de pontosan az elfordíthatósága miatt nem tehető közelre .
- Előnye : tartós , nem kopik , ezért megbízható
- Hátránya : a nagyobb távolság miatti nagyobb veszteség , ( ezért nagyobb sokkal a bemenet ) és a "hétköznapi" - járdához parkolós - felakadása . Viszont bátor - bevállalós - merész és feltűnő ...
Plexinek csináltam így , bár nagy , de a lökös alatt az árnyékban meglapul . ( nem , nem fütyül , nincs hang . )
A tömeggyártásban elsősorban a trárcs belső felét hivatott megvédeni a rákerülő szennyeződésektől . ( a külső felét a felni takarja )
Így ez nálunk amerikaiul , egy sima lemeztárcsa .
Egy másik szigetországban , a kalapos "T" - betűs márka prémium kivitelénél , amit ugye főleg usára gyárt , ahol ugye szintén szigorúak a sebességkorlátozások , nem csak sima cintányér , hisz a présgépnek ugyan mindegy milyenre nyomja a lemezt ,
hanem légtölcsér is , azaz " féklevegő hűtős ...
Ha ez ráadásul a nagy 4x4-esüké , akkor fémrácsos , hogy a kavicsok se mehessenek be .
Amúgy , ha levennénk se menne a betét és a tárcsa közé kavics , hisz surlódás határon - közel van hozzá , inkább a sáros vízként ráfröccsenő pocsiból elpárolgó víz után maradhat homok , az meg ugye kemény , így karistoló hang lehet .
Ami a képen van , az fix lemezből kiformált , de n em mozgó , azaz nem kopó , légtölcsér , aminek kialakításánál a kerék ki és berugózott állapotát figyelembevéve sem szabad beleérnie , vagy korlátoznia .
Minnél jobban szűkítem a tölcsér bemenetéhez képesti kimenetét , annál nagyobb ellenállása lesz , bár annál erősebben is hűthetek .
A gyakorlati nehézsége inkább az , hogy a nagy sebbeség - nagy fékezés igaz hogy döntően közel azonos , egyenes kerékállásnál fontos , de pontosan az elfordíthatósága miatt nem tehető közelre .
- Előnye : tartós , nem kopik , ezért megbízható
- Hátránya : a nagyobb távolság miatti nagyobb veszteség , ( ezért nagyobb sokkal a bemenet ) és a "hétköznapi" - járdához parkolós - felakadása . Viszont bátor - bevállalós - merész és feltűnő ...
Plexinek csináltam így , bár nagy , de a lökös alatt az árnyékban meglapul . ( nem , nem fütyül , nincs hang . )
OSZI
Re: Fék
Nincs .
( Egy szép példa arra , hogy nem lehet mindig mindent fotózni , mert akkor nem marad idő dolgozni ... Megkérdem Plekót , neki hátha van . )
( Egy szép példa arra , hogy nem lehet mindig mindent fotózni , mert akkor nem marad idő dolgozni ... Megkérdem Plekót , neki hátha van . )
OSZI
Re: Fék
Fake fékek:
http://index.hu/gazdasag/2016/12/07/300 ... kek_miatt/
Gondolom, a probléma nem korlátozódik Európára. Ha Amerikából rendelünk alkatrészt, vagy fék szettet meg kell nézni, hogy megbízható oldalról, forgalmazótól vegyük és kerüljük az Ebay-n ismeretlen eladó, vagy bontók által feltett dolgokat.
http://index.hu/gazdasag/2016/12/07/300 ... kek_miatt/
Gondolom, a probléma nem korlátozódik Európára. Ha Amerikából rendelünk alkatrészt, vagy fék szettet meg kell nézni, hogy megbízható oldalról, forgalmazótól vegyük és kerüljük az Ebay-n ismeretlen eladó, vagy bontók által feltett dolgokat.
Re: Fék
Sajnos nem csak az. USA fórumokon is talákoztam már a fake fékek problémájával.