Generátorcsere
Úgy tűnik, hogy a 2005-2008as Mustangoknál típushibás a generátor, így előbb vagy utóbb mindenkinél előjöhet ez a kérdés... Vicces módon a generárorhibát a P0340es hibakód jelzi, aminek OBDII táblázatok alapján semmi köze a generátorhoz.
Elég biztos támpont, ha nincs elég magas töltőfeszültség. 14,3 V körül szokott lenni, egy feltöltött akku 12,7 V körül van. Amíg felette van a töltőfeszültség, műkszik a rendszer, de egyre rosszabbul.
Szal valahogyan arra jutottál, hogy rossz a generátorod, milyet vegyél?
1. Gyári nincs.
2. Motorcraft márkanévvel felújított generátorokat árulnak nem éppen olcsón.: És vagy ötféle típus azonosítóval. :nemtom
3. Természetesen van utángyártott, amelyeknél nem lehet tudni, hogy mennyire tartják be az eredeti specifikációkat.
Eredeti specifikáció: 130-135 A töltőáram, szabadonfutó szíjhajtás.
Töltőáram: van 200 A-s is, akkor lehet értelme, ha több fogyasztó van a kocsidban mint gyárilag. Bár a Shaker1000 erősítőhöz is 135 A-s generátor jár. És elég hozzá.
Szabadonfutó szíjhajtás - nem minden utángyártottnak van ilyenje. Miért fontos internet szerint? Mi a hátránya a fix hajtásnak?
- állítólag több LEt fogyaszt a fix - nekem nem tűnik logikusnak, hogy gyorsításkor mindkét esetben egyformán hajtja a generátort a motor
- jobban terheli a szíjat a fix - ez akár lehet igaz is. A szabadonfutó felgyorsítja a generátort, majd mikor visszaesik a motorfordulat, akkor hagyja, hogy tovább pörögjön gyorsan a generátor. A fixnél a szíjnak lassítania kell a generátort.
- több áramot termel a szabadonfutó - ez logikusnak tűnik, hisz a generátor tovább pöröghet magas fordulaton egy rövid gyorsítás után
- a szabadonfutó egy plusz hibaforrás - ez tény
Ha megvetted a generátorodat, akkor akár magad beszerelheted. Leírások alapján fél-egy óra munka lehet.
Először a hosszbordás szíjat kell lelazítani. Itt egy videó, mely segít ebben.
Majd a következő videók alapján cserélhető:
2005-2008 Mustang GT generátorcsere
2006 Mustang GT generátorcsere
Két dolgot emelnék ki a biztonság kedvéért:
- szerelés elkezdése előtt vedd le a pozitív akkusarúról a kábelt
- szerelés végén, első indítózásnál padlózd meg a kocsit. Így nem indul be, viszont a motorátforgatásával ellenőrizhető, hogy a hosszbordás szíj helyesen visszakerült a helyére
Generátor csere
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Generátor csere
Múltkor az utángyártott, de új generátor mellett döntöttem. Eddig volt jó.
6 évet és 30 ezer km-t bírt. A gyári 12 évet és 100 ezer km-t bírt. Most felújíttattam az eredeti Motorcraft generátoromat (65 ezer Ft) és azt tettem vissza. Remélem tovább tart...
A két generátor együtt. A fekete az utángyártott (Tuff Stuff).
6 évet és 30 ezer km-t bírt. A gyári 12 évet és 100 ezer km-t bírt. Most felújíttattam az eredeti Motorcraft generátoromat (65 ezer Ft) és azt tettem vissza. Remélem tovább tart...
A két generátor együtt. A fekete az utángyártott (Tuff Stuff).