1967 Mercury Comet 427

Minden, ami Mercury

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

1967 Mercury Comet 427

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.30 17:51

Mivel már olvasható a Comet története, gondoltam itt az ideje, hogy legyen egy külön cikk az egyik változatáról (ráadásul TomiTomi-nak a Legendary Ford újságjában is pont erről van egy cikk):

1967 Mercury Comet 427

Kép

Elindult a Muscle car éra az 1964-es Pontiac GTO-val és ezt a többi autógyár sem nézhette tétlenül. A Ford is megpróbált lépést tartani az igényekkel és betörni az új piacra. Talán a cég legnagyobb húzása volt, hogy a vállalat egyik lábán a Mercurynál indították el a 1967-es Comet 427 változatot. Ez az autó már akkor is egy erőmű volt és szinte egy sleeper-nek tekinthető, még az izom korszakban is.

Adott volt egy 427 cui-s V8-as motor, amit belegyömöszöltek a Comet midsize vázába.

1966-ig a comet a Falcon alapjaira épült közösen a Fairlane Midsize-al. A Cyclone változat megkapta a Ford V8-as 390 cui-s 335 bhp-jét, ez lett a Fairlane GT, ami egy nagyon jó gép volt, de még mindig "nem volt" elég erős.

1967-ben (csak ebben az évben volt rendelhető a 427) a Comet több verziója is megkapta az új motort, Cyclone, Caliente, Capri HardTop és a Comet 202 B oszlopos coupe. Ez az utolsó egy érdekes autó volt, rövidebb és könnyebb volt, mint társai és tömzsibb kinézetű is lett így. Ettől az évtől választható lett a 427-es motort, tettek hozzá egy 4 sebességes kézi váltót és már kész is volt a legerősebb Comet. Kívülről csak egy diszkrét "427" jelzés volt (a Ford változatát a Fairlane-t "Cobra 427"-nek nevezték). A 427-es motor kapott egy négytorkú 780 cfm-es Holley karburátort és 410 bhp tudott már is ("W" code). A Mercury változatot csak simán "Cyclone 427"-ként jelölték. Volt egy még komolyabb kiadás is a "Super Cyclone 427", ami egy dupla 652 cfm Holley kiszerelést hordozott a motor tetején és 425 bhp-t tudott ("R" code). Mindkét motot 11,1:1 kompressziót tudott és csak a 4 sebességes kézi kivitelben volt kapható.

Kép

Kevesebb mint 300 darab 427-es készült és ebből csak 22 darab volt a 202-es, amiből mára kb. 8 db maradt fenn. A többi kb. 200 darab pedig a Ford verzió. Olyan extrák voltak a super Comet esetén rendelhetőek, mint fordulatszámmérő $47, a wide-oval fehérfalú nylon gumik ($83) és a szervós első tárcsafékek ($84). A Comet 202 ára $3,200-ról indult. Az autó "piskóta" nyitott króm légszűrő házat és szelep fedelelekt kapott.

Kép

Műszaki adatok:
1967 Mercury Comet 427 :

Motor:
- V8 OHV, 427 cui (7,0 L), 2x4 bbl karburátor, 425 LE 6000 ford., 651 Nm 3700 rpm

Váltó:
- 4 sebességes kézi váltó (a cikkben szereplő autó egy T és C Toploader 4 sebességes váltóval és 3.89:1 végáttétellel volt szerelve)

Gyorsulási adatok:
- 0-96 km/h 6,0 sec
- 1/4 mérföld 14.3 sec és 163,2 km/h

Eredeti VIN példa: 7H01R542830
7 - '67-es modell
H- Cincinnati, Ohio
01 - Comet 202 2 ajtós szedán
R - Cyclone Super 427 motor 2-4 V szelepes V8asm otorral és 425 Bhp-vel
542830 - 42.830. db

Body: 64A - Comet 202 2 ajtós szedán
Color: M - Polar white
Trim: IB - Light Blue Crinkle Vynil és Medium Blue Corinthian
Date: 28B - gyártási dátum
DSO: 32 - Cleveland, Ohio DSO
Axle: 7 - 3.89:1 normál kivitel
Trans: 5 - 4 sebességes kézi váltó
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.02.04 16:45-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.30 18:02

Akkor a cikkben szereplő autókról képek:

1967 Mercury Caliente
- sor 6 Comet 200 cui (3,3 L),
- V8 Cyclone 289 cui (4,7 L),
- V8 Marauder 390 cui (6,4 L),
- V8 Cyclone 427 cui (7,0 L),
- V8 Super Cyclone 427 cui (7,0 L)

Kép

Kép

1967 Mercury Capri
- sor 6 Comet 200 cui (3,3 L),
- V8 Cyclone 289 cui (4,7 L),
- V8 Marauder 390 cui (6,4 L),
- V8 Cyclone 427 cui (7,0 L),
- V8 Super Cyclone 427 cui (7,0 L)

Kép

1967 Mercury Comet 202

- sor 6 Comet 200 cui (3,3 L),
- V8 Cyclone 289 cui (4,7 L),
- V8 Marauder 390 cui (6,4 L),
- V8 Cyclone 427 cui (7,0 L),
- V8 Super Cyclone 427 cui (7,0 L)

Kép

1967 Mercury Cyclone
- V8 Cyclone 289 cui (4,7 L),
- V8 Marauder GT 390 cui (6,4 L),
- V8 Marauder 390 cui (6,4 L),
- V8 Cyclone 427 cui (7,0 L),
- V8 Super Cyclone 427 cui (7,0 L)

Kép

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.01.30 19:39

Nekem az a kék Caliente kéne! Ebből nyilvánvalóan következik gondolom, hogy az a legvacakabb az összes közt :oops:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.30 21:04

A novemberi Legendary Ford-ban is éppen a Mercury Comet 202-essel, annak is a R változatával, a 425 LEssel foglalkoztak. Azért nem semmi, hogy ebből az alapkivitelből csak 5 db készült...

(Az izomautó korszak szerintem nem a GTOval kezdődött, de ennek a témának nyitok egy másik topikot. ;))

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.31 17:14

TomiTomi írta:(Az izomautó korszak szerintem nem a GTOval kezdődött, de ennek a témának nyitok egy másik topikot. ;))
A témát megbeszéltük ITT, meggyőztelek... :D

amúgy szerintem ez a korszak rengeteg érdekes Mercury modellt hozott. Sominak üzenem, hogy nem tettem fel a sedan (4 ajtós) és a wagon (kombi) modelleket az egy kék kép kivételével, mert nem illettek a 2 ajtós erőművek közé. amúgy lehetne azokról is írni majd, ha valaki belemerülne a Mercury történetébe...

Válasz küldése