1962 Ford Thunderbird Italien Concept
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1962 Ford Thunderbird Italien Concept
Az 1960-as években járunk, dübörögnek az amerikai V8-asok az utakon és minden gyár sorban mutatja be a szebbnél szebb és érdekesebb autóit. Az új koncepció gépekkel a "3 nagy" járja az országot és próbálja a vevőket magához csalopgatni. Sok autó koncepció maradt, de az ötletek nagy része átkerült a gyártásba. Sajnos ez a modell nem került a helyére a szallagsorra, csak egy bemutató példány készült belőle. 2008-ban a Barrett-Jackson-on került kalapács alá és 600.000 dolláros áron került eladásra, de erről majd késöbb.
Ford Thunderbird Italien Concept - az álom
Akkor lássuk az autó történetét. A Fordnál szemben pl. Pontiac céggel, a bemutató autók nagy részét a kiállítások, után bezúzták. Ezért nagyon kevés maradt fenn, de ezt az autót megmentette a vezetés ettől a sorstól. 1963-ban a Ford országot bejáró bemutatóján (Custom Car Caravan) jelent meg ez az autó, de kiállításon csak az 1964-es a New Yorki World's Fair-en mutatták be, majd a bemutató után neki is a többi modell sorsa jutott volna, de ehelyett eladták Dale Robertson színésznek.
1986-bankerült az autó Don Chambers Ford gyűjtőhöz majd 22 év után tőle került azán az autó Tom Maruska restaurátorhoz. Igen elteltek az évek és ideje volt az autóba újra életet lehelni. Ez annyira jól sikerült, hogy a 2007 őszi elkészülte után 2008 Januárjában licitálásra adta. Új tulajdonosa Don Williams autógyűjtő. Kevés autó van, aminek ennyire ismert, mondhatni közismert a története.
Az autó:
FastBack koncepció
Motor:
- V8 390 cui (6,4 L)
Váltó:
- automata (kormányon)
Ez az 1963-ban bemutatott autó egy teljesen új tető vonalvezetést kapott. A FastBack forma egyedi, áramvonalas, elegáns, de még is sportos kinézetet adott. Az autót bőrbelsővel készítettek és elöl hátul osztott ülésekkel látták el. Ez érdekes módon a konkurens gyártónál a Dodge Charger 1966-67-es változatánál már gyártásba is került.
Egy kis video az autóról:
Ford Thunderbird Italien Concept - az álom
Akkor lássuk az autó történetét. A Fordnál szemben pl. Pontiac céggel, a bemutató autók nagy részét a kiállítások, után bezúzták. Ezért nagyon kevés maradt fenn, de ezt az autót megmentette a vezetés ettől a sorstól. 1963-ban a Ford országot bejáró bemutatóján (Custom Car Caravan) jelent meg ez az autó, de kiállításon csak az 1964-es a New Yorki World's Fair-en mutatták be, majd a bemutató után neki is a többi modell sorsa jutott volna, de ehelyett eladták Dale Robertson színésznek.
1986-bankerült az autó Don Chambers Ford gyűjtőhöz majd 22 év után tőle került azán az autó Tom Maruska restaurátorhoz. Igen elteltek az évek és ideje volt az autóba újra életet lehelni. Ez annyira jól sikerült, hogy a 2007 őszi elkészülte után 2008 Januárjában licitálásra adta. Új tulajdonosa Don Williams autógyűjtő. Kevés autó van, aminek ennyire ismert, mondhatni közismert a története.
Az autó:
FastBack koncepció
Motor:
- V8 390 cui (6,4 L)
Váltó:
- automata (kormányon)
Ez az 1963-ban bemutatott autó egy teljesen új tető vonalvezetést kapott. A FastBack forma egyedi, áramvonalas, elegáns, de még is sportos kinézetet adott. Az autót bőrbelsővel készítettek és elöl hátul osztott ülésekkel látták el. Ez érdekes módon a konkurens gyártónál a Dodge Charger 1966-67-es változatánál már gyártásba is került.
Egy kis video az autóról:
TUDTAM, pedig végre egy autó, ami nekem és TomiTominak is tetszik (igaz én belekötöttem a nevetséges kormány váltóba, ha már van egy hatalmas középkonzol , de neki ugye pont ez jön be..). Én elfogult vagyok, mert nekem tetszik a '60-as évek végi Torino hasonló formája és a Charger '66-67-es első generációs szintén hasonló formája. Ezek olyan erőtől sugárzó robosztus autók. Ráadásul a piros szín ellenére is tetszik a belső...StangMan írta:Az igazság az, hogy nekem annyira nem teccik... olyan böhöm fastback forma... nekem ez így nem jön össze
ne is hasonlítsd... ez nem erőt sugárzó robosztus... a hátulja pont olyan, mintha levágták volna a Mustang fastbackről és rahegeszteték volna erre...
nekem ez így nagyon tákolt...
de az a szomorú. hogy az első pillantásra, nem odaillőnek tűnt...
minden rosszindulat és jó játék elrontása nélkül... komolyan.. most egyszer...
nekem ez így nagyon tákolt...
de az a szomorú. hogy az első pillantásra, nem odaillőnek tűnt...
minden rosszindulat és jó játék elrontása nélkül... komolyan.. most egyszer...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
"Na, akkor megmondom mi legyen..." (Ponyvaregény - ha jól emlékszem...)
NE hasonlítsuk már a mamát a gyemekéhez, mert az elég vicces...a Mustang még terv sem volt akkoriban (legalább is '64+1/2-es forma, mivel ugye mint tudjuk az igazi helyett lett az mint pótlék és olcsó kivitel), tehát nem lehet olyan mint az, max a Mustang lehetne olyan mint ez . Ennek ellenére ez a tető és hátsó ív egyedi, ahogy TomiTomi írta nem fut le a fenékig és ettől olyan jó. A hátsó vezérsíkok sem jelentek meg késöbb, pedig jól nézne ki. Ez az autó szerintem egy jól átgondolt egyéniség volt...
NE hasonlítsuk már a mamát a gyemekéhez, mert az elég vicces...a Mustang még terv sem volt akkoriban (legalább is '64+1/2-es forma, mivel ugye mint tudjuk az igazi helyett lett az mint pótlék és olcsó kivitel), tehát nem lehet olyan mint az, max a Mustang lehetne olyan mint ez . Ennek ellenére ez a tető és hátsó ív egyedi, ahogy TomiTomi írta nem fut le a fenékig és ettől olyan jó. A hátsó vezérsíkok sem jelentek meg késöbb, pedig jól nézne ki. Ez az autó szerintem egy jól átgondolt egyéniség volt...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.02.05 8:59-kor.
Eh nem mondok semmit. Az első Ford szinte amit értékelek és erre leszólja...StangMan írta:Akkor is tákolt
Amúgy nekem nagyon bejön az egész autó, erősen repülős pár dolog az autón. Én nem szeretem azt az után égető formát, ami hátsó lámpaként van ezeken az autókon, de itt még ez is jól néz ki...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.02.05 10:25-kor.