Ford XC Falcon
1976 júniusában megjelent az XC modell, hogy leváltsa az XB-t. Decemberben megérkezett a HardTop is, amely az XA sorozat harmadik változata volt már.
Az új modellen jól látható volt a sok változtatás, amelyet az ausztrál iroda tervezett. Ilyen volt a nagyobb lökhárító, motorválaszték. Ismét új hűtőrásot terveztek. A Fairmont négyszögletes lámpákat kapott előre, hogy elválassza az olcsóbb modellektől.
1978 áprilisában ismét újítottak az XC-n. Még egyszerübb lett az autó orra, mint a kezdeti XC modell.
1978 augusztusában a 400 utolsó HardTop modellt, mint gyűjtői sorozatot adtak ki. Fehér színben két kék csíkkal (Cobra modellek).
XC Cobra
Itt most kis kitérő lesz a XC Cobra történetére. Ez am odell a Ford ausztrália egy másik marketint fogása volt. Az 1978 végén kifutott XC modellt ahelyett, hogy XD névenfutatták volna az XC Cobra nevet adták neki.
1977-ben az XC HardTopok 913 db-os eladása nem volt elég, ezért a Ford több mint 500 darabot gyártott le 6 hónap alatt ésezeket el is adta. 100 db kivételével mind abba 400db-os sorozatba tartoztak, amit Cobra néven adtak el. Az első sorozat volt a 2-31-es számú 30 db-os kiadás. Verseny sport felé mentek el a gyártásnál. Scheel verseny üléseket, váltó hűtőt, elektromos ventillátort és erősített hűtő rendszert kapott.
A másoódik sorozat a 32-200-ig és a 351, amelyeket 351 (5,8 L) Clevleland motorokkal és automata vagy 4 sebességes kézi váltóval és opcionális légkondicionálóval, szervó kormánnyal és elektromos ablakokkal szereltek fel.
A harmadik sorozat a 201-400-ig (kivéve a 351-es) és az 1-es számú. Ezek 302 (5,0 L) Cleveland autopmata és 4 sebességes kézi váltóval szerelték őket. Ezek is megkapták az opcionális légkondicionálót és a szervó kormányt és az elektromos ablakokat.
Ezek a gépek csak fehér színben kék csíkokkal volt megvásárolható. Eredetileg kékre festették őket, majd megkapták a fehér takarást. Mindegyik számozott volt.
Az XC Cobra jellemzői:
Ezek jelemzője: az ár, de mielött valaki megvenné teljesen átkell nézni az autókat, hogy eredeti legyen.
A VIN számuk JG65UM00001K - JG65UM00400K. A festési kódjuk Z605 és a belső B.
Ha megadják a VIN számot az anyacég megadja az opciós listát amit anno rendeltek a gépekhez.
Az autók árai, az USÁ-ba való szállítás nélkül:
XC Cobra #2 - #31 U$40,000 - U$70,000
XC Cobra #32 - #200 + #351 U$30,000 - U$60,000
XC Cobra #201 - #400 + #1 U$25,000 - U$50,000
Cobras at the Ford Australia 75th Anniversary
XC folytatás:
Az XC HardTop három különböző kivitelben jelent meg:
- GS HardTop,
- Fairmont Hardtop,
- XC Cobra.
A motorok az új tervezésű 250 cui Cross Flow (4,1L)-tól a 302 cui (5,0L) és 351 cui (5,8 L) Cleveland-ig. A váltó automata vagy 4 sebességes kézi váltó. A nyomatékot itt is a 8 vagy 9" differenciál mű adta az útra.
Az XC Falcon HardTop egyedi jellemzői:
A három jellemző:
- a vízszintes rács a középpontban,
- nagy első lökháratók,
- rövid indexek
Standard Grille
Ikerfényszóró
Fairmont hűtőrács
Az XC Family
1976 júliusa és 1979 februárja között eladott 171.082-ból a minket érdeklő HardTop Falcon GS 1.214, Fairmont és XC Cobra 648.
A többi 168.820 szedán, kombi (wagon), Utility (Ranchero vagíy pick up) és dobozos (panel van vagy sedan delivery).
Az árak alakulása
Az árakat nagyban befolyásolta az autók tíypusa és felszereltsége. Az árak nem tartalmazzák az USÁ-ba való szállítás költségeit:
XC Cobra U$25,000 - U$80,000
XC Fairmont Hardtop U$12,000 - U$20,000
XC GS Falcon Hardtop U$12,000 - U$20,000
XC Falcon 500/Fairmont/GXL Sedan U$4,000 - U$17,000
XC Utility U$6,000 - U$15,000
XC Panel Van U$5,500 - U$14,000
XC Sundowner Panel Van U$7,500 - U$16,000
XC Falcon/Fairmont Wagon U$4,000 - U$12,000
1976-79 Ford Falcon XC
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Az iagzság az, hogy ez nekem annyira nem jön be. Az eleje Ford Capri, a hátulja meg egy torz Mustang II.
Föleg az egész autócsalád... Az a szedán döbbenet randa...
Föleg az egész autócsalád... Az a szedán döbbenet randa...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
sajnos látni a szedánon, hogy a tervezők nem sokat dogoztak vele... kicsit biztos megtoldották, azt plusz két ajtó és szevasz...
ez a forma kupéban OK, de szedánban...
A kombi meg olyan mint egy Taunus kombi...... szóval látni a behatások vegyes voltát...
ez a forma kupéban OK, de szedánban...
A kombi meg olyan mint egy Taunus kombi...... szóval látni a behatások vegyes voltát...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22159
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Régi Aussie gépek, Ford Falcon XC, az európai hangulat
Carfection: 1977 Ford Falcon XC - 900 LEs Nitro Muscle