'87-'88 Thunderbird Turbo Coupe
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
'87-'88 Thunderbird Turbo Coupe
Még 1 kedvenc
Igaz, a Thunderbird Turbo Coupe már '83-ban megjelent, az utolsó két év, ami igazán említésre méltó, az amúgy nagyon is alábecsült típusból.
'83 óta sokat fejlesztettek a gyors luxuskupén, így '87-re... úgymond igen potens , '88-ra pedig a kifutó modell nem csak haladós, de minden jóval ellátott luxuskrúzer lett.
"Aero" orrkiképzés, módosítot hátsó lámpák, agressziv beömlők a motorháztetőn, egyedi 16"-os kerekek 225/60-as gumikkal (jó ballonos). Megjelenésre hibátlan...
Az egyedi 16"-os kerék... nekem tecc
A köntös alatt is változott a technika. Elől-hátul tárcsafékeket kapott, az ABS és az elektronikus állítású futómű a szériafelszereltség részét képezte.
Széria felszerelés lett a "System Sentry" diagnosztikai rendszer is.
Az amerikia hagyományokkal szakítva, mindent megtetek, hogy a modern technika bekerüljön az autóba.
A motorja 190lóerősre izmosodott (az automata váltós továbbra is 150lóerős volt), es a 325Nm nyomatékra sem lehetett panasz.
Ritkának számiított, hogy a kompjuter "alkalmazkodott" a regular vagy a premium benzinhez, így aki olcsóbban akart járni, vagy nem kapott premiumot, annak sem kellett megijednije.
Az autó annyira jól sikerült, hogy 87-ben a Motor Trend az év autójának választotta! Nem kis dolog.
A belső, a kor szelleméhez igazodva, nem volt tervezési nonpluszultra, de sportos volt, és a műszerfalra felkerült a turbónyomás mérő is .
'87-ben még kapható volt digitális műszerfallal is, de '88-ban már csak analóg múszerekkel került forgalomba.
A menetteljesítményekre nem volt ok panaszkodni. A böszme (513 cm hosszú, 180 cm széles, 1460kg súlyú) kupé a kis motorral is 8.5 mp alatt gyorsult 60mph-ra, és 16.4 mp alatt tette meg a 1/4 mérföldet
'87 augusztusában a Motor Trend egy versenyt rendezett a széria gyártású USA autók között. A legnagyobb végsebességűt akarták megtalálni.
A 2.3as turbo Thunderbird az összes nagy gyártó 7 résztvevő autója közül a 4. leggyorsabb volt (230.3 km/h-s végsebsségével), megelőzve az 5.7-es GTA Firebird-öt, a Dodge Daytona Z-t és a Buick Grand National-t is (igaz ezt elektronikus szabéályozás fogta vissza, mert a kasztni nem igen volt nagyobb sebességre megtervezve).
A leggyorsabb a Corvette lett, a 2. hely természetesen a Mustang GT-nek jutott .
Ezekután nem csoda, hogy a hatalmas luxuskupé elöbb-utóbb megjelent a versenypályán is.
Amúgy az érzés olyan turbós... viszonylag nagyobb turbólyuk után 2500 körül elindul a gép, majd 3000nél kiteljesedik az ~0.7 bar nyomás, és a nagy "malac" meglódul rendesen...
A nyomást a gyári motoron mindenféle negatív következménmy nélkül, a tapasztalatok alapján kb. 1bar-ig lehet növelni.
A tulajdonosok azt írják, hogy azok az autók melyekkel jól bántak (értve pl. az olajcserét, az autó késleltetett leállítását nagyobb hajtás után...) 200e km-ig csak olaj- és kopóalkatrész cserére jártak szervízben. De utána is inkább csak elektronikai dolgokkal szokott gond lenni, illetve az ABS (az egyedi megoldás miatt) és a generátor rakoncátlankodása is előfordulhat.
Ezek egyike sem jelent komolyabb anyagi ráfordítást, így szerintem elég megbízható autónak mondható.
Netes információk alapján eljutottam egy 750lóerős darabhoz is, amit nem lehet kevésnek nevezni
Sajnos egyre kevesebb van belőle a tengerentúlon is, itthon meg végképp nincs.
Egy 87es feketéről tudok, ami 4-5 éve zöldséges autó volt igencsak rusnya állapotban, illetve egy 88as bordóról, ami 2-3 éve meg eléggé lepattanva találkozókon is járt. A tulaj 900e Ft-ért akart megszabadulni tőle, ami nem nagyon sikerült neki.
Valszeg ezt láttam 1-2 éve Óbudán is, azóta sajnos semmi hír róla.
Igaz, a Thunderbird Turbo Coupe már '83-ban megjelent, az utolsó két év, ami igazán említésre méltó, az amúgy nagyon is alábecsült típusból.
'83 óta sokat fejlesztettek a gyors luxuskupén, így '87-re... úgymond igen potens , '88-ra pedig a kifutó modell nem csak haladós, de minden jóval ellátott luxuskrúzer lett.
"Aero" orrkiképzés, módosítot hátsó lámpák, agressziv beömlők a motorháztetőn, egyedi 16"-os kerekek 225/60-as gumikkal (jó ballonos). Megjelenésre hibátlan...
Az egyedi 16"-os kerék... nekem tecc
A köntös alatt is változott a technika. Elől-hátul tárcsafékeket kapott, az ABS és az elektronikus állítású futómű a szériafelszereltség részét képezte.
Széria felszerelés lett a "System Sentry" diagnosztikai rendszer is.
Az amerikia hagyományokkal szakítva, mindent megtetek, hogy a modern technika bekerüljön az autóba.
A motorja 190lóerősre izmosodott (az automata váltós továbbra is 150lóerős volt), es a 325Nm nyomatékra sem lehetett panasz.
Ritkának számiított, hogy a kompjuter "alkalmazkodott" a regular vagy a premium benzinhez, így aki olcsóbban akart járni, vagy nem kapott premiumot, annak sem kellett megijednije.
Az autó annyira jól sikerült, hogy 87-ben a Motor Trend az év autójának választotta! Nem kis dolog.
A belső, a kor szelleméhez igazodva, nem volt tervezési nonpluszultra, de sportos volt, és a műszerfalra felkerült a turbónyomás mérő is .
'87-ben még kapható volt digitális műszerfallal is, de '88-ban már csak analóg múszerekkel került forgalomba.
A menetteljesítményekre nem volt ok panaszkodni. A böszme (513 cm hosszú, 180 cm széles, 1460kg súlyú) kupé a kis motorral is 8.5 mp alatt gyorsult 60mph-ra, és 16.4 mp alatt tette meg a 1/4 mérföldet
'87 augusztusában a Motor Trend egy versenyt rendezett a széria gyártású USA autók között. A legnagyobb végsebességűt akarták megtalálni.
A 2.3as turbo Thunderbird az összes nagy gyártó 7 résztvevő autója közül a 4. leggyorsabb volt (230.3 km/h-s végsebsségével), megelőzve az 5.7-es GTA Firebird-öt, a Dodge Daytona Z-t és a Buick Grand National-t is (igaz ezt elektronikus szabéályozás fogta vissza, mert a kasztni nem igen volt nagyobb sebességre megtervezve).
A leggyorsabb a Corvette lett, a 2. hely természetesen a Mustang GT-nek jutott .
Ezekután nem csoda, hogy a hatalmas luxuskupé elöbb-utóbb megjelent a versenypályán is.
Amúgy az érzés olyan turbós... viszonylag nagyobb turbólyuk után 2500 körül elindul a gép, majd 3000nél kiteljesedik az ~0.7 bar nyomás, és a nagy "malac" meglódul rendesen...
A nyomást a gyári motoron mindenféle negatív következménmy nélkül, a tapasztalatok alapján kb. 1bar-ig lehet növelni.
A tulajdonosok azt írják, hogy azok az autók melyekkel jól bántak (értve pl. az olajcserét, az autó késleltetett leállítását nagyobb hajtás után...) 200e km-ig csak olaj- és kopóalkatrész cserére jártak szervízben. De utána is inkább csak elektronikai dolgokkal szokott gond lenni, illetve az ABS (az egyedi megoldás miatt) és a generátor rakoncátlankodása is előfordulhat.
Ezek egyike sem jelent komolyabb anyagi ráfordítást, így szerintem elég megbízható autónak mondható.
Netes információk alapján eljutottam egy 750lóerős darabhoz is, amit nem lehet kevésnek nevezni
Sajnos egyre kevesebb van belőle a tengerentúlon is, itthon meg végképp nincs.
Egy 87es feketéről tudok, ami 4-5 éve zöldséges autó volt igencsak rusnya állapotban, illetve egy 88as bordóról, ami 2-3 éve meg eléggé lepattanva találkozókon is járt. A tulaj 900e Ft-ért akart megszabadulni tőle, ami nem nagyon sikerült neki.
Valszeg ezt láttam 1-2 éve Óbudán is, azóta sajnos semmi hír róla.
A hozzászólást 7 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.27 7:36-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Két jóóóóó kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.27 7:37-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
láttam, írtam neki, este felhívom azt megnézem...
pízem nincs... de szerintem ez az, amit már többször is láttam... eléggé projektes sajnos...
pízem nincs... de szerintem ez az, amit már többször is láttam... eléggé projektes sajnos...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Megnéztem... majd írok róla, annyira elbaszta a kedvem, hogy még kedvem sincs róla írni... 3-4 éve áll, egy éve egy macska lakik benneChromlo írta:A v8cars-on most árulgatnak egyet 3 kilóért..
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Naszóval akkor az autó... 3kilóra tarcsák, no vizsga, forgalomból kivonva... Elmentem megnézni, de már a 60km autókázást is sajnálom...
Beszéltem tulajjal, szimpatikus csóka, de saját elmondása szerint sem tudja mitől megy az autó, ő csak jár vele. 3-4 éve lett leállítva, mert hogy nem lehetett beindítani, különben szép...
Nah akkor, nagy várakozásokkal mentem megnézni, igaz amit én láttam ezzel a színkombóval 4-5 éve, az akkor is le volt lakva...
Tulajdonos elmondása szerint szép, bal hátsó sárvédőről jön le a festék...
Nah akkor a helyzet... 3-4 éve áll egy kertben... amit láttam képet róla, az akkor készülhetett amikor leállították...
Kasztni nagyjából egyben van, jobbos hátsó sárvédő az keményen javitós, az autó jobb sarka az olyan 20éve a dzsuvában állós képet mutat, de meg van törve a kerékív is... Csomagtartó nem nyílik...
Oldalsó díszcsík egyik oldalon lejött, kéderek bele vannak csavarozva a kasztniba (hi he tet len), az autó alján inkább felületi rozsda...
Összes lámpa kuka... Belseje nagyjából egybe lenne, de egy macska lakik benne egy éve, és az anyósülés ablaka le van engedve, nejlon volt rajta... szerintem jóideje már nem van rajta...
Műszerfalon fúrás (faszomkivanbazmeg a kibaszott telefontartókkal meg azokkal akik műszerfalba fúrnak), 1-2 apróság hiányzik (pl. ajtó behuzóknak a takarója), a könyöktámasz kiszakadva, getva mocskos, minden full macskaszőr és a macska lábáról lejött föld...
Autó persze nem indítható, a motor deréktól lefele rozsda, felfele az állás nyomai... Alaphangon összes gumicső és tömités csere...
Mind a 4 gumi kampó, az egyik kerék szükség kerék.
Kipuff rendszer ránézésre kuka...
Tényleg a faszomat már, adott egy nagyon szép formájú autó, ami most épp a megmenthetőség határán áll, de nem biztos hogy menthető.
Ha az ABS vagy a főfékhenger nem jó, akkor felejtős is, mert a felújított 1500 dollár (mer egy buzi egyedi rendszer, és totál egyben van). Ha az elektromos állítású futómű szart be, akkor a lengéscsillapító hátra 400 dodo per darab.
Nem volt nehéz meggyőzni magam, hogy sajnos nem éri meg foglalkozni vele úgy, hogy még csak be sem indul...
Amikor megláttam a kert végiben, már gondoltam, hogy hiába mentem...
Az átíráshoz vizsga kell, a vizsgához meg szerintem alaphangon is 1év munka, illetve legjobb esetben is (ha mondjuk a megint ritka IHI turbó sem zabálja az olajat) legalább 4kiló... Az autó pont ennyit ér, ha korrekt állapotban van...
Szóval el lett baszva a napom, mert ez totál lehangolt...
Beszéltem tulajjal, szimpatikus csóka, de saját elmondása szerint sem tudja mitől megy az autó, ő csak jár vele. 3-4 éve lett leállítva, mert hogy nem lehetett beindítani, különben szép...
Nah akkor, nagy várakozásokkal mentem megnézni, igaz amit én láttam ezzel a színkombóval 4-5 éve, az akkor is le volt lakva...
Tulajdonos elmondása szerint szép, bal hátsó sárvédőről jön le a festék...
Nah akkor a helyzet... 3-4 éve áll egy kertben... amit láttam képet róla, az akkor készülhetett amikor leállították...
Kasztni nagyjából egyben van, jobbos hátsó sárvédő az keményen javitós, az autó jobb sarka az olyan 20éve a dzsuvában állós képet mutat, de meg van törve a kerékív is... Csomagtartó nem nyílik...
Oldalsó díszcsík egyik oldalon lejött, kéderek bele vannak csavarozva a kasztniba (hi he tet len), az autó alján inkább felületi rozsda...
Összes lámpa kuka... Belseje nagyjából egybe lenne, de egy macska lakik benne egy éve, és az anyósülés ablaka le van engedve, nejlon volt rajta... szerintem jóideje már nem van rajta...
Műszerfalon fúrás (faszomkivanbazmeg a kibaszott telefontartókkal meg azokkal akik műszerfalba fúrnak), 1-2 apróság hiányzik (pl. ajtó behuzóknak a takarója), a könyöktámasz kiszakadva, getva mocskos, minden full macskaszőr és a macska lábáról lejött föld...
Autó persze nem indítható, a motor deréktól lefele rozsda, felfele az állás nyomai... Alaphangon összes gumicső és tömités csere...
Mind a 4 gumi kampó, az egyik kerék szükség kerék.
Kipuff rendszer ránézésre kuka...
Tényleg a faszomat már, adott egy nagyon szép formájú autó, ami most épp a megmenthetőség határán áll, de nem biztos hogy menthető.
Ha az ABS vagy a főfékhenger nem jó, akkor felejtős is, mert a felújított 1500 dollár (mer egy buzi egyedi rendszer, és totál egyben van). Ha az elektromos állítású futómű szart be, akkor a lengéscsillapító hátra 400 dodo per darab.
Nem volt nehéz meggyőzni magam, hogy sajnos nem éri meg foglalkozni vele úgy, hogy még csak be sem indul...
Amikor megláttam a kert végiben, már gondoltam, hogy hiába mentem...
Az átíráshoz vizsga kell, a vizsgához meg szerintem alaphangon is 1év munka, illetve legjobb esetben is (ha mondjuk a megint ritka IHI turbó sem zabálja az olajat) legalább 4kiló... Az autó pont ennyit ér, ha korrekt állapotban van...
Szóval el lett baszva a napom, mert ez totál lehangolt...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
1987-1988 Ford Thunderbird Turbo Coupe adatlap (5 sebességes)
Motor: OHC soros 4 hengeres, hengerenkénti befecskendezés, IHI turbó, töltőlevegő visszahűtés
Furat x löket (mm): 96 x 79.2
Lökettérfogat (cm3): 2295
Sűritési viszony: 8.0:1
Teljesítmény (LE / ford./perc): 190/4600
Nyomaték (Nm / ford./perc): 325/3400
Sebességváltó: 5 seb. manuális
Végáttétel: 3.55:1
Fék: 11" hűtött tárcsa elől, 10" tárcsa hátul
Felniméret: 16"x7"
Gumiméret: 225/50x16
Önsúly (kg): 1549
Súlyelosztás (%): Elöl 56, hátul 44
Hosszúság (mm): 5133
Szélesség (mm): 1806
Magasság (mm): 1356
Tengelytáv (mm): 2647
Nyomtáv elől/hátul (mm): 1476/1486
Üzemanyagtartály (l): 83.6
Csomagtartó (l): 413
Fogyasztás vegyes üzemben (l/100km): 12.4
0-96 km/h (mp): 8.59 (Motor Trend 87/08)
Végsebesség (km/h): 230 (Motor Trend 87/08)
0-1/4 mérföld (mp): 16.48 (Motor Trend 87/08)
1/4 mérföld célvonali seb. (km/h): 137 (Motor Trend 87/08)
Alap listaár (1987): $16.600
Motor: OHC soros 4 hengeres, hengerenkénti befecskendezés, IHI turbó, töltőlevegő visszahűtés
Furat x löket (mm): 96 x 79.2
Lökettérfogat (cm3): 2295
Sűritési viszony: 8.0:1
Teljesítmény (LE / ford./perc): 190/4600
Nyomaték (Nm / ford./perc): 325/3400
Sebességváltó: 5 seb. manuális
Végáttétel: 3.55:1
Fék: 11" hűtött tárcsa elől, 10" tárcsa hátul
Felniméret: 16"x7"
Gumiméret: 225/50x16
Önsúly (kg): 1549
Súlyelosztás (%): Elöl 56, hátul 44
Hosszúság (mm): 5133
Szélesség (mm): 1806
Magasság (mm): 1356
Tengelytáv (mm): 2647
Nyomtáv elől/hátul (mm): 1476/1486
Üzemanyagtartály (l): 83.6
Csomagtartó (l): 413
Fogyasztás vegyes üzemben (l/100km): 12.4
0-96 km/h (mp): 8.59 (Motor Trend 87/08)
Végsebesség (km/h): 230 (Motor Trend 87/08)
0-1/4 mérföld (mp): 16.48 (Motor Trend 87/08)
1/4 mérföld célvonali seb. (km/h): 137 (Motor Trend 87/08)
Alap listaár (1987): $16.600
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
1988 Ford Thunderbird Turbo Coupe némi módosítással...
4henger ide vagy oda, szerintem nagyon dögös hangja van
4henger ide vagy oda, szerintem nagyon dögös hangja van
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2008.04.30 0:29-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Két Ford Thunderbird Turbo Coupe a dragpályán
<embed src="http://p.webshots.com/flash/smallplayer ... 26source=v" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350" quality="best" allowscriptaccess="always"></embed>
A bordó azért szépen megy...
<embed src="http://p.webshots.com/flash/smallplayer ... 26source=v" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350" quality="best" allowscriptaccess="always"></embed>
A bordó azért szépen megy...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: '87-'88 Thunderbird Turbo Coupe
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: '87-'88 Thunderbird Turbo Coupe
"Motor: OHV soros 4 hengeres, hengerenkénti befecskendezés, IHI turbó, töltőlevegő visszahűtés "
A régi jó öreg lima motor az bizony ohc nem ohv.
A régi jó öreg lima motor az bizony ohc nem ohv.
Re: '87-'88 Thunderbird Turbo Coupe
javítva... látszik, hogy a Mustang adatlapját írtam át
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici: