1969 Ford Talladega
![Kép](http://www.postimage.org/Pq2e09Hr.jpg)
Bárki, aki meghallja a Talladega szót egyből a NASCAR-ra gondol és hogy Alabamából jöttek...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
1968-ban adott volt a Ford Fairlane fastback formája és a Dodge-os fiúk nyomultak az áramvonalasságra. 1969-re megjelentek a pályákon a kis szériás Charger500-asok. A Ford a Torino mellett döntött, de egy sokkal áramvonalasabb orr kiképzés kellett az autónak, hogy a pályán is mozoghasson.
![Kép](http://www.postimage.org/Pq2e0eGJ.jpg)
Az eredeti 1969-es Ford Torino, amiből a gyár a Talladegát készítette
Ekkor építették meg a Ford Talladegát. Gyakorlatilag a hosszabb orrkiképzést lerövidítették, amit még kissé át is dolgoztak. A hátsó lökhárítót is közelebb tették az autóhoz, hogy kisebb légellenállása legyen.
![Kép](http://www.postimage.org/aV1abk5r.jpg)
Az autót természetesen kissé le is ültették. 1” ültetést kapott..
![Nagyon boldog :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Royal Maroon (bordó)
- Wimbledon White (fehér)
- Presidential Blue (kék)
![Kép](http://www.postimage.org/aV1asN5r.jpg)
Egy kék változat
A bordó és kék változat fehér csíkot kapott, míg a fehér egy fekete csíkot. A belső egységesen fekete vynilből volt, padülésekkel (ezt nem értem miért volt jó, de ez volt), AM rádióval. Nem volt az autóban sem óra sem fordulatszámmérő. Egy egyedi T táblát tettek az ajtókra és egy körbe zárt T-t az autó fenekére. A Talladega felirat „csak” az ajtók belső oldalán jelent meg. A Ford simán beletette a 428 Cobra Jet motorokat egy C6-os váltóval. Az eredmény: a Ford megnyerte a az 1969.-es gyártók kupáját és David Pearson pedig az idényt..
![Felkiáltás :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Kép](http://www.postimage.org/aV1afDZ0.jpg)
Ez az autó ma egy Floridában élő úrnál van. Amikor 29.000 mérföld került az autóba, teljesen restaurálták és azóta sem tettek bele többet, mint 1.600 mérföld. Az autót rádióval rendelték, de a kiszállítás alatt elfeledkeztek róla és egy dobozban volt a hátsó ülésen mikor kiszállítottál Kaliforniában a kereskedésből. Ez a doboz azóta is ott van a vezető ülés mögött.
![Kép](http://www.postimage.org/aV1a9RO9.jpg)
Az autó hajtáslánca:
- V8 428 cui (7,0 L), 10,5:1 kompresszió, 335 HP, 597 Nm,
- C6 automata váltó,
- non-posi 3,25:1 végáttétel
Adatok:
- 1712 kg,
- 0-96 km/h, 5,5 sec,
- 1/4 mérföld 14.4 sec, 161,6 km/h