

Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Nos most akkor az én gondolataim erről a témáról:somi írta:Ti hogy vagytok ezzel az autóvásárlás témával?
Nálam az örök dilemma mindig ez, és többek között ezért nem vásárolok végül semmit:
1. "Kész" autót (értsd: betolod OT-re és kész, majd beülsz és mész vele) nem tudok kifizetni.
2. Kész autónak kinéző tárggyal is jót lehet szívni, ha van mondjuk a kasznin egy-két ezmegaz, aztán javítás után fényezheted az egészet újra. Még ha csak ennyit is kell vele csinálni, mindjárt jól elszáll a költségvetés. És akkor még nem néztünk alá. És már eleve nem olcsók.(Mint pl ez a Meteor lehet.)
3. Jobb állapotú, de felújítandó autót (ami drágább, mint egy rom) ugyanúgy szét kell borítani valószínűleg, mint egy roncsot, hogy szépen egyben legyen. Szinte mindegy, hogy kicsit rozsdás, vagy jobban; szanaszét van szakadva a beltér, vagy kevésbé viseltes. Ergo a végén még többe lesz, mint egy rom. Ilyenkor az 1965-1975 évjáratokra gondolok.
4. Ha már rozsdaboglya, akkor viszont valami olyasmit kéne talán, aminek felújítás után nagyobbat ugrik az értéke, mint amennyit belefeccöltél. Itt kerülnek elő a gondolataimban a 1940-1960 évjáratok. Ezekkel az a bajom, hogy annyira nem tetszenek az 1957-58-ig divatos púpos formák. Meg valahogy az ember kevésbé használ bemutatókon kívül ilyen "nagyon" klasszikusokat. (Erre jó példa a Bone által most hozott OFF 1949 Buick ON, ami tetszik is nagyon, meg nem is, de szerintem érdemes lenne foglalkozni vele.)
Következésképp évjárattól és típustól függetlenül olyan autókat nézegetek mindig, amik kábé 1-1,5 milből lennének itthon. (Ha usából nézzük, ez szállítótól függően az 1000-3000 dolláros autókról mondható el. Tehát európai viszonylatban ez durván 5000-5500 eur-t jelentene.) Aztán talán 2-3 év alatt elkészülnének.
Az optimális az lenne, ha olyan autót vennél, amihez még nem nyúltak hozzá és sok pénzed lenne. Persze nem árt, ha ez a gép eléggé egyben van, akkor talán tudod használni felújítás nélkül is egy darabig.somi írta:Ti hogy vagytok ezzel az autóvásárlás témával?
Szerinterm nagyon jó állapotú gépet vettl. Az a pár apró gond, ami vna gyorsan megoldódik...TomiTomi írta:A Gran Torinom is mint kiderült, leginkább szép fényezést kapott 6 éve, de alatta nem csinálták meg rendesen. Ennek megfelelően van vele munka, s a karosszériás (restaurátor?) szídja a fejemet, hogy hogyan lehet ilyet megvenni. Pedig szerintem ez nem neki rossz...