2005-2006 Ford GT - a GT40 újra éled
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
2005-2006 Ford GT - a GT40 újra éled
Ford GT
Az 1960-as évek végén legenda született a Ford-nál. Annyira jól sikerült az autó, hogy a korabeli LEMans versenyek győztese lett. Sajnos drágasága megakadályozta, hogy nagy mennyiségeben gyártsák és ezért csak pár évig készítették.
Pár évvel ezelött a piaci változások következtében felmerült az ötlet, hogy készíthetnének egy igazi RETRO autót. Ráadásul közeledett a Ford 100. évfordulója is, így neki láttak az autó tervezésének.
2002-ben megjelent egy tanulmány autó a Detroiti Autó kiállításon. A siker következtében 2003-ban legürdültek az első autók a 100. évfordulót megünneplendő. Maga a széria gyártás csak 2004-ben indult be.
Az autó adatai (2005-2007):
Besorolás: Szuoersport autó
Motor: Supercharged 5,4 L DOHC Modular V8
Teljesítmény: 550 LE
Tengelytávolság: 106.7 in (2710 mm)
Hossza: 182.8 in (4643 mm)
Szélessége: 76.9 in (1953 mm)
Súlya: 44.3 in (1125 mm)
0-60 mph (0-96 km/h): 3.8 s
0-100 mph (0-161 km/h): 8.8 s
Csúcssebesség: 212 mph (339 km/h), de ezt csökkentették elektonikusan 328 km/h-ra.
Olaszországban a Nardo pályán a szériváltozat 341 km/h-val száguldott.
Az utcára kerülő példányok sebességét 328 km/h-ban korlátozta a gyár elektronikusan.
Az autó gyártásán 60 ember dolgozott és naponta 9 db készült el. Összesen 4038 db készült az autóból, amiből 105 került Európába és 227 Kanadába a többi az USÁ-ban került értékesítésre.
Havi eladás az USÁ-ban:
2004
October 22
November 63
December 59
2004-ben eladott összesen: 144 db
2004-ben gyártott 547 db
2005
January 7
February 4
March 44
April 70
May 117
June 150
July 91
August 113
September 176
October 165
November 157
December 208
2005-ben eladott összesen: 1302 db
2005-ben gyártott: 1890 db
2006
January 157
February 194
March 204
April 157
May 178
June 185
July 147
August 143
September 133
October 102
November 261
December 58
2006-ban eladott összesen: 1919
2006-ban gyártott: 1601 db
2007
January 62
February 169
March -
2007-ben eladott összesen: 231
Eladott összes: 3596
Gyártott összesen: 4038 db
2006. szeptember 21-én befejezték a gyártásat a michigani üzemben. Az utolsó gyártott darab Kanadába készült és vörös volt két fehér csíkkal.
Ford GTX1
2005 Novemberében elkészült a FOord GT roadster verziója a GTX1.
Aki szeretné a GT modellt mindössze 48.000 USD-ért alakították át. ennyit kell fizetnie annak aki a Genaddi Design Group segítségével még jobb autót szeretne. Ebben az árban benne van természetesen a futómű alakítás és a teljesítmény növelése is.
Az 1960-as évek végén legenda született a Ford-nál. Annyira jól sikerült az autó, hogy a korabeli LEMans versenyek győztese lett. Sajnos drágasága megakadályozta, hogy nagy mennyiségeben gyártsák és ezért csak pár évig készítették.
Pár évvel ezelött a piaci változások következtében felmerült az ötlet, hogy készíthetnének egy igazi RETRO autót. Ráadásul közeledett a Ford 100. évfordulója is, így neki láttak az autó tervezésének.
2002-ben megjelent egy tanulmány autó a Detroiti Autó kiállításon. A siker következtében 2003-ban legürdültek az első autók a 100. évfordulót megünneplendő. Maga a széria gyártás csak 2004-ben indult be.
Az autó adatai (2005-2007):
Besorolás: Szuoersport autó
Motor: Supercharged 5,4 L DOHC Modular V8
Teljesítmény: 550 LE
Tengelytávolság: 106.7 in (2710 mm)
Hossza: 182.8 in (4643 mm)
Szélessége: 76.9 in (1953 mm)
Súlya: 44.3 in (1125 mm)
0-60 mph (0-96 km/h): 3.8 s
0-100 mph (0-161 km/h): 8.8 s
Csúcssebesség: 212 mph (339 km/h), de ezt csökkentették elektonikusan 328 km/h-ra.
Olaszországban a Nardo pályán a szériváltozat 341 km/h-val száguldott.
Az utcára kerülő példányok sebességét 328 km/h-ban korlátozta a gyár elektronikusan.
Az autó gyártásán 60 ember dolgozott és naponta 9 db készült el. Összesen 4038 db készült az autóból, amiből 105 került Európába és 227 Kanadába a többi az USÁ-ban került értékesítésre.
Havi eladás az USÁ-ban:
2004
October 22
November 63
December 59
2004-ben eladott összesen: 144 db
2004-ben gyártott 547 db
2005
January 7
February 4
March 44
April 70
May 117
June 150
July 91
August 113
September 176
October 165
November 157
December 208
2005-ben eladott összesen: 1302 db
2005-ben gyártott: 1890 db
2006
January 157
February 194
March 204
April 157
May 178
June 185
July 147
August 143
September 133
October 102
November 261
December 58
2006-ban eladott összesen: 1919
2006-ban gyártott: 1601 db
2007
January 62
February 169
March -
2007-ben eladott összesen: 231
Eladott összes: 3596
Gyártott összesen: 4038 db
2006. szeptember 21-én befejezték a gyártásat a michigani üzemben. Az utolsó gyártott darab Kanadába készült és vörös volt két fehér csíkkal.
Ford GTX1
2005 Novemberében elkészült a FOord GT roadster verziója a GTX1.
Aki szeretné a GT modellt mindössze 48.000 USD-ért alakították át. ennyit kell fizetnie annak aki a Genaddi Design Group segítségével még jobb autót szeretne. Ebben az árban benne van természetesen a futómű alakítás és a teljesítmény növelése is.
2006. szept., Bp. III., ismerős fotózta:
Ugyancsak 2006. szept., Bp. XI., Budaofki út:
http://belsoseg.blog.hu/2006/09/25/ford_gt_budapesten
Aztán nem sokkal később, okt. 22-23. éjjel én is találkoztam vele.
Éjjel háromnegyed egy... A Dózsa György útról az Andrássyra akartam kanyarodni, ehhez körbe kell menni a Hősök terén. Megy előttem egy busz, indexel, hogy kanyarodik ki a tó felé jobbra. A tó felől jön egy kocsi, épphogy csak a sziluettjét láttam, nem tudtam felismerni, de egy fél másodperc alatt átfutott az agyamon, mekkora poén lenne ha egy GT kanyarodna ki elém. Busz el jobbra, sportkocsi ki elém... GT...
Körbe a Hősök terén, utána végig az Andrássyn az Oktogonig ment előttem...
Ugyancsak 2006. szept., Bp. XI., Budaofki út:
http://belsoseg.blog.hu/2006/09/25/ford_gt_budapesten
Aztán nem sokkal később, okt. 22-23. éjjel én is találkoztam vele.
Éjjel háromnegyed egy... A Dózsa György útról az Andrássyra akartam kanyarodni, ehhez körbe kell menni a Hősök terén. Megy előttem egy busz, indexel, hogy kanyarodik ki a tó felé jobbra. A tó felől jön egy kocsi, épphogy csak a sziluettjét láttam, nem tudtam felismerni, de egy fél másodperc alatt átfutott az agyamon, mekkora poén lenne ha egy GT kanyarodna ki elém. Busz el jobbra, sportkocsi ki elém... GT...
Körbe a Hősök terén, utána végig az Andrássyn az Oktogonig ment előttem...
én a hungárián futottam vele össze tavaly... ez az autó brutál !!!!
és mindenhol azt írták róla, hogy egy igaz supercar, mégis annyira kultúrált as forgalomban, mintha vmilyen hétköznapi autó lenne. Ezt arra értve, hogy nem betonkemény a kupplung, élhető a rugózás (nem úgy mint a Corvette vagy a Z06), jó a váltó...
Mindennapi használattól 3 dolog tántoríthat el: a ritkasága, exkluzivitása; a beszállás, ami jóval könyebb, mint anno a GT40-esekben, de azért még mindig nem egyszerű feladat és az, hogy nincs csomagtartója...
Az Automobile magazin összahsonlította pályán a Porsche 911 GT3-al és a Ferrari 430 Stradale-val... a legjobb köridőket ez produkálta...
Mondhatni, hogy "all-arounder" ?
Nekem kéne !
és mindenhol azt írták róla, hogy egy igaz supercar, mégis annyira kultúrált as forgalomban, mintha vmilyen hétköznapi autó lenne. Ezt arra értve, hogy nem betonkemény a kupplung, élhető a rugózás (nem úgy mint a Corvette vagy a Z06), jó a váltó...
Mindennapi használattól 3 dolog tántoríthat el: a ritkasága, exkluzivitása; a beszállás, ami jóval könyebb, mint anno a GT40-esekben, de azért még mindig nem egyszerű feladat és az, hogy nincs csomagtartója...
Az Automobile magazin összahsonlította pályán a Porsche 911 GT3-al és a Ferrari 430 Stradale-val... a legjobb köridőket ez produkálta...
Mondhatni, hogy "all-arounder" ?
Nekem kéne !
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
700 lóerős Ford GT
A GeigerCars által felpiszkált Ford GT izomautó 700 lóerejével 3,5 másodperces gyorsulásra és 10,9 másodperces negyedmérföldes távra képes.
A Ford GT egy élő legenda. S aki már vezette, nehezen tudja elképzelni, hogy esetében mit jelenthet még egy 29 százalékos teljesítménynövekedés. A neves amerikai autó tuner, a müncheni GeigerCars pontosan ezt tette, 701 lóerősre gyúrta ki a gyárilag is 550 lóerős szuper-sportkocsit. A módosítások után még lélegzetelállítóbb lett a Ford GT, a nyers erő amerikai megtestesítője.
Egy belevaló amerikai izomautót V8-as hajt, a Ford GT-ben is egy small block dolgozik, de kompresszorral megtámogatva. Az 5,4 literes aggregát komoly vizuális élményt nyújt a kocsi hátuljában, ahogy a plexi alatt terpeszkedik. A hangja pedig lúdbőröztető, velőtrázó. A tuning specialisták azzal kezdték, hogy a 2,3 literes kompresszort 3,3 literesre cserélték, majd felcsavarták a töltőnyomást 0,8-ról 1,25 barra. Nagyobb fojtószelep, sportlégszűrő és sportkipufogó segít a motor lélegeztetésében, emellett az egész hűtőrendszert átalakították. A komponensek működését az új motorelektronika fogja össze. Az intézkedések eredményeként a megvadított GT 3,5 másodperc alatt lövi fel magát 100 km/órára, az egynegyed mérföldes távot pedig hihetetlen, 10,9 másodperc alatt lenyomja. A gyorsulás egyenletes és brutális, egészen a 337 km/órás limitált végsebességig.
Ekkora teljesítményt komoly feladat nagy veszteségek nélkül az útra vinni, de ugyanilyen fontos megzabolázni. A GeigerCars ezért egy speciális, többféleképpen állítható sportfutóművet szerkesztett a GT alá, mellyel maximum 60 mm-es ültetés érhető el. Az optimális tapadásról elöl 245/35 R 20, hátul 325/30 R 21 méretű gumik gondoskodnak. A feljavított fékrendszer kíméletlenül emészti fel a mozgási energiát.
Forrás: Autoblog.hu
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A magyarországi Ford GT a Cromax TV-ben.
Ford GT Heffner TT
Lökettérfogat: 5408 ccm, V8
Teljesítmény: 1150 LE
Nyomaték: 1300 Nm
Önsúly: 1480 kg
Gyorsulás
0-100 km/h: 3,4 s
0-200 km/h: 7,8 s
(Ez az az autó, amelyről Schmidi feljebb képet tett be.)
Ford GT Heffner TT
Lökettérfogat: 5408 ccm, V8
Teljesítmény: 1150 LE
Nyomaték: 1300 Nm
Önsúly: 1480 kg
Gyorsulás
0-100 km/h: 3,4 s
0-200 km/h: 7,8 s
(Ez az az autó, amelyről Schmidi feljebb képet tett be.)