Motorolajok
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Zsózsó... olaj a Pónidba...
A gyár minimális olaj minőséget ad meg, nem viszkozitást.... értsd:
Minőség API SF/SJ/SL...
Az "S" utáni betű (F, J, L) minnél előbb van az ABC-ben annál gyengébb minőségi standardot teljesít az olaj... vagyis egy SF gyengébb standard, mint egy SL... ha minden igaz neked minimum SF-es kell, ezt ma minden olaj teljesíti... illetve a MOL Botond pont teljesíti, de azt autóba nem rakjuk...
Viszkozítás: pl. 10W40... 10W az olaj sűrűsége... 0W nagyon vékony, csak modern és nagyon jó állapotú motorokba, 20W nagyon vastag, csak nagyon meleg helyre, vagy olyan régi motorokba, ahol a gyár javallja
Minnél kisebb a szám, annál jobban bírja az olaj a hideget, annál később dermed meg
40... az olaj hőtűrése... minnél nagyobb a szám, annál magasabb hőmérsékleten veszti el az olaj a kenési tulajdonságát... gyakorlatban, max 6ezret forgó autónak tökéletes a 40, egy 7-8ezret forgó,autónak kell a 60
vagyis
ha a kabrióba akarod, amit télen nem használsz, akkor én tapasztalatból a Valvoline MaxLife 15W40-et javasolnám... jó az ára (1700-1800 / liter), direkt sokat futott motorokhoz javasoljak
ha a másikba kell télre, és nem eszi az olajat, akkor Valvoline MaxLife 10W40 (1800-2000 / liter) és akkor ezt egy picit eszegetni fogja...
ha nagyon eszi, akkor a 15W40, de akkor az nem szereti majd minusz 20 alatt... lehet, hogy én bevállalnám inkább, hogy eszi az olajat... télre és 10W40et tennék bele (ha az előrejelzés szerint keményebb telünk lesz)...
A gyár minimális olaj minőséget ad meg, nem viszkozitást.... értsd:
Minőség API SF/SJ/SL...
Az "S" utáni betű (F, J, L) minnél előbb van az ABC-ben annál gyengébb minőségi standardot teljesít az olaj... vagyis egy SF gyengébb standard, mint egy SL... ha minden igaz neked minimum SF-es kell, ezt ma minden olaj teljesíti... illetve a MOL Botond pont teljesíti, de azt autóba nem rakjuk...
Viszkozítás: pl. 10W40... 10W az olaj sűrűsége... 0W nagyon vékony, csak modern és nagyon jó állapotú motorokba, 20W nagyon vastag, csak nagyon meleg helyre, vagy olyan régi motorokba, ahol a gyár javallja
Minnél kisebb a szám, annál jobban bírja az olaj a hideget, annál később dermed meg
40... az olaj hőtűrése... minnél nagyobb a szám, annál magasabb hőmérsékleten veszti el az olaj a kenési tulajdonságát... gyakorlatban, max 6ezret forgó autónak tökéletes a 40, egy 7-8ezret forgó,autónak kell a 60
vagyis
ha a kabrióba akarod, amit télen nem használsz, akkor én tapasztalatból a Valvoline MaxLife 15W40-et javasolnám... jó az ára (1700-1800 / liter), direkt sokat futott motorokhoz javasoljak
ha a másikba kell télre, és nem eszi az olajat, akkor Valvoline MaxLife 10W40 (1800-2000 / liter) és akkor ezt egy picit eszegetni fogja...
ha nagyon eszi, akkor a 15W40, de akkor az nem szereti majd minusz 20 alatt... lehet, hogy én bevállalnám inkább, hogy eszi az olajat... télre és 10W40et tennék bele (ha az előrejelzés szerint keményebb telünk lesz)...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.05.04 13:58-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- Zsozsó
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 569
- Csatlakozott: 2007.08.05 19:30
- Tartózkodási hely: Esztergom
Köszönöm! 10W40StangMan írta:Zsózsó... olaj a Pónidba...
A gyár minimális olaj minőséget ad meg, nem viszkozitást.... értsd:
Minőség API SF/SJ/SL...
Az "S" utáni betű (F, J, L) minnél előbb van az ABC-ben annál gyengébb minőségi standardot teljesít az olaj... vagyis egy SF gyengégg standard, mint egy SL... ha minden igaz neked minimum SF-es kell, ezt ma minden olaj teljesíti... illetve a MOL Botond pont teljesíti, de azt autóba nem rakjuk...
Viszkozítás: pl. 10W40... 10W az olaj sűrűsége... 0W nagyon vékony, csak modern és nagyon jó állapotú motorokba, 20W nagyon vastag, csak nagyon meleg helyre, vagy olyan régi motorokba, ahol a gyár javallja
Minnél kisebb a szám, annál jobban bírja az olaj a hideget, annál később dermed meg
40... az olaj hőtűrése... minnél nagyobb a szám, annál magasabb hőmérsékleten veszti el az olaj a kenési tulajdonságát... gyakorlatban, max 6ezret forgó autónak tökéletes a 40, egy 7-8ezret forgó,autónak kell a 60
vagyis
ha a kabrióba akarod, amit télen nem használsz, akkor én tapasztalatból a Valvoline MaxLife 15W40-et javasolnám... jó az ára (1700-1800 / liter), direkt sokat futott motorokhoz javasoljak
ha a másikba kell télre, és nem eszi az olajat, akkor Valvoline MaxLife 10W40 (1800-2000 / liter) és akkor ezt egy picit eszegetni fogja...
ha nagyon eszi, akkor a 15W40, de akkor az nem szereti majd minusz 20 alatt... lehet, hogy én bevállalnám inkább, hogy eszi az olajat... télre és 10W40et tennék bele (ha az előrejelzés szerint keményebb telünk lesz)...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Érdekes cikkek, itt könnyebb lesz megtalálni őket.MrMach1 írta:Beszélgettem a szomszéd bácsi fiával és szóba kerültek a motor olajok. Ajánlotta ezt a két cikket:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4- ... ruseg.html
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil- ... w-10w.html
Ezek után most rendesen elbizonytalanodtam, mert még az ősszel megvettem a 20w50-es Statoil olajat és most hogy öntsem így bele?
hát figy, én minden szezon elején lecserélem... tavaly nem, mer nem volt mani
de most lefogom... ha sokat áll az olaj, elkezd savasodni, na és az nem jó semminek ott bévül...
a rendszeres használat nem engedi a savasodást... ha napi, vagy 2-3 napi rendszereséggel használod akkor legyen 7500, de én így is inkább 5ezrenként cserélem...
mindig jó olajjal csak jót teszel a motornak....
de most lefogom... ha sokat áll az olaj, elkezd savasodni, na és az nem jó semminek ott bévül...
a rendszeres használat nem engedi a savasodást... ha napi, vagy 2-3 napi rendszereséggel használod akkor legyen 7500, de én így is inkább 5ezrenként cserélem...
mindig jó olajjal csak jót teszel a motornak....
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
en 10w40el jartam eddig...
most 15W50et fogok beletenni (mivel télen nem használom), 20W-st akkor se tennek bele, ha izzó répákat dugdosnának a szebbik felembe...
a 10W40-et nekem kicsit eszegette, szvsz az már vékony az én motoromhoz...
most 15W50et fogok beletenni (mivel télen nem használom), 20W-st akkor se tennek bele, ha izzó répákat dugdosnának a szebbik felembe...
a 10W40-et nekem kicsit eszegette, szvsz az már vékony az én motoromhoz...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
konkrétan nekem ez megy bele: Motul V4100 15W50
Nagyon jó olaj, elvileg fogyni sem fog, bírja az ütésvágást
Persze mellette üzemanyagszűrő csere, légszűrő tisztítás... majd vigyorgás...
de asszem lesz MAF tisztítás, gyertyaellenőrzés, elosztóellenőrzés és gyújtásállítás is...
Nagyon jó olaj, elvileg fogyni sem fog, bírja az ütésvágást
Persze mellette üzemanyagszűrő csere, légszűrő tisztítás... majd vigyorgás...
de asszem lesz MAF tisztítás, gyertyaellenőrzés, elosztóellenőrzés és gyújtásállítás is...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Jaj, istenem, ne variáljá mán.... A miénk télen csak kevésbé hidegben megy, akkor viszont keveset, csupán hogy menjen egy kicsit. Mínusz 5 fok alatt nem volt indítva.
Nagy igénybevételnek nincs kitéve, 3000-et talán még sose pörgött. 90 km/h-nál 2000 a fordulatszám.
Mingyá kimegyek megnézni az olajszintet, gőzöm sincs, kajálja-e.
Szóval, 10W40?
Nagy igénybevételnek nincs kitéve, 3000-et talán még sose pörgött. 90 km/h-nál 2000 a fordulatszám.
Mingyá kimegyek megnézni az olajszintet, gőzöm sincs, kajálja-e.
Szóval, 10W40?
nah, végigolvastam a mazdás olajos cikket... 2szer is... picit revidiáltam magam, annak fényében amit ír... és remélem ez úgy is van
igazság szerint a második szám (a hőtűrés) esetén szerencsésebb az alacsonyabb érték utcai használatra, főleg ha nem pörgős motorunk van...
minnél magasabb a második szám, annál magasabb fordulatszámon éri el az olaj az optimális áramlási tulajdonságát...
vagyis egy 50es olaj mondjuk 5000es fordulaton áramlik tökéletesen, és beleteszem az én automba amivel általában 3-3500 környékén elválltok, akkor messze nem úgy áramlik az olaj, ahogyan kéne, hiába van meg a nyomás, az olaj lassú áramlása miatt a motor is melegebb
vagyis, mi esetünkben egy 30as melegoldali indexű olaj szerencsésebb
ebből adódóan mostmár értem, hogy miért 5W20 a Tomi autojának az olajigénye...
hidegoldalról nézve, meg az alacsonyabb szám a szerencsésebb szintén, mert indításkor az alacsonyabb indexű olaj hamarabb ott van mindenhol, a kopás kisebb, üzemmelgene pedig ugyanannyi a 0W-s, az 5W és a 10W olajok áramlása is...
vagyis ha a régi megközlítés és ezt az újat összegyúrom, meg azt, hogy én télen nem használom, nekem egy 10W30as olaj lenne az ideális. De az nincs... szóval jobban járok a 10W40el vagy az 5W30al, amit biztos eszegetni fog...
Így nézve Somi, neked egy 10W20as olaj kéne, mivel végképp nincs pörgetve a motorod, de mival az nem van, jó lesz a 10W40
de ha igaz amit mondtak, akkó valamelyest változott a szemléletem
igazság szerint a második szám (a hőtűrés) esetén szerencsésebb az alacsonyabb érték utcai használatra, főleg ha nem pörgős motorunk van...
minnél magasabb a második szám, annál magasabb fordulatszámon éri el az olaj az optimális áramlási tulajdonságát...
vagyis egy 50es olaj mondjuk 5000es fordulaton áramlik tökéletesen, és beleteszem az én automba amivel általában 3-3500 környékén elválltok, akkor messze nem úgy áramlik az olaj, ahogyan kéne, hiába van meg a nyomás, az olaj lassú áramlása miatt a motor is melegebb
vagyis, mi esetünkben egy 30as melegoldali indexű olaj szerencsésebb
ebből adódóan mostmár értem, hogy miért 5W20 a Tomi autojának az olajigénye...
hidegoldalról nézve, meg az alacsonyabb szám a szerencsésebb szintén, mert indításkor az alacsonyabb indexű olaj hamarabb ott van mindenhol, a kopás kisebb, üzemmelgene pedig ugyanannyi a 0W-s, az 5W és a 10W olajok áramlása is...
vagyis ha a régi megközlítés és ezt az újat összegyúrom, meg azt, hogy én télen nem használom, nekem egy 10W30as olaj lenne az ideális. De az nincs... szóval jobban járok a 10W40el vagy az 5W30al, amit biztos eszegetni fog...
Így nézve Somi, neked egy 10W20as olaj kéne, mivel végképp nincs pörgetve a motorod, de mival az nem van, jó lesz a 10W40
de ha igaz amit mondtak, akkó valamelyest változott a szemléletem
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici: