Autóvásárlási szokások...
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Nekünk eddig mindig csak használt autónk volt, de eddig furcsamód csak a franciákra nem csellóztunk rá. Ezek mondjuk márkakereskedésből származtak, a többi csak olyan mezei kereskedés. A 3 éves Mondeón csak 800 ezret sikerült bukni éven belül, mert 3 millióért faszán leállogatott az autópályán 160-nál. A 11 éves Suzi meg csoda, hogy elért hazáig szétesés nélkül. A 28 éves póniló 100x jobb állapotban van Szóval arra következtetésre jutottam, hogy nem tudom, mit teszünk legközelebb
Egy olvasható (ritka), témába vágó cikk a TotalCar-on
a téma: "dübörgő gazdáságunk", a megszoritások és egyéb szivatások hatására, az új autó eladások visszaestek, és az olcsó ami eladható...
...
a téma: "dübörgő gazdáságunk", a megszoritások és egyéb szivatások hatására, az új autó eladások visszaestek, és az olcsó ami eladható...
...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Sziasztok!
Autovásárlási szokásokról írom a szakdolgozatomat, és ehhez szeretném kérni a segítségeteket. Akinek van 1 perce, legyenszíves töltse ki az alábbi kérdőívet: Kérdőív.
Köszi mindenkinek!
Autovásárlási szokásokról írom a szakdolgozatomat, és ehhez szeretném kérni a segítségeteket. Akinek van 1 perce, legyenszíves töltse ki az alábbi kérdőívet: Kérdőív.
Köszi mindenkinek!
- kaRdoSmuki
- Úrvezető
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
- Tartózkodási hely: Nagykovácsi
Nos most akkor az én gondolataim erről a témáról:somi írta:Ti hogy vagytok ezzel az autóvásárlás témával?
Nálam az örök dilemma mindig ez, és többek között ezért nem vásárolok végül semmit:
1. "Kész" autót (értsd: betolod OT-re és kész, majd beülsz és mész vele) nem tudok kifizetni.
2. Kész autónak kinéző tárggyal is jót lehet szívni, ha van mondjuk a kasznin egy-két ezmegaz, aztán javítás után fényezheted az egészet újra. Még ha csak ennyit is kell vele csinálni, mindjárt jól elszáll a költségvetés. És akkor még nem néztünk alá. És már eleve nem olcsók.(Mint pl ez a Meteor lehet.)
3. Jobb állapotú, de felújítandó autót (ami drágább, mint egy rom) ugyanúgy szét kell borítani valószínűleg, mint egy roncsot, hogy szépen egyben legyen. Szinte mindegy, hogy kicsit rozsdás, vagy jobban; szanaszét van szakadva a beltér, vagy kevésbé viseltes. Ergo a végén még többe lesz, mint egy rom. Ilyenkor az 1965-1975 évjáratokra gondolok.
4. Ha már rozsdaboglya, akkor viszont valami olyasmit kéne talán, aminek felújítás után nagyobbat ugrik az értéke, mint amennyit belefeccöltél. Itt kerülnek elő a gondolataimban a 1940-1960 évjáratok. Ezekkel az a bajom, hogy annyira nem tetszenek az 1957-58-ig divatos púpos formák. Meg valahogy az ember kevésbé használ bemutatókon kívül ilyen "nagyon" klasszikusokat. (Erre jó példa a Bone által most hozott OFF 1949 Buick ON, ami tetszik is nagyon, meg nem is, de szerintem érdemes lenne foglalkozni vele.)
Következésképp évjárattól és típustól függetlenül olyan autókat nézegetek mindig, amik kábé 1-1,5 milből lennének itthon. (Ha usából nézzük, ez szállítótól függően az 1000-3000 dolláros autókról mondható el. Tehát európai viszonylatban ez durván 5000-5500 eur-t jelentene.) Aztán talán 2-3 év alatt elkészülnének.
Ne haragudj, de autót nem befektetésnek vesz az ember, kivéve ha nagyon sok pénze van és megtud venni ritkaságokat, de ez 1 másik történet. Mindig ráfizetés, ha korrekt módon megcsinálod. Ha nem csinálod meg, csak jól néz ki az más kérdés, de most magadnak építed, tehát maximális igény szerint fogod rendbe tenni. Ez alap állapot. tehát akkor veszel egy autót, ha tetszik, ha vágysz rá...
Igazából bármit veszel, idővel szétkell robbantani és újra kell lakatolni, fényezni . Ez benne van a pakliban. Ami lényeges: kevés a pénzed adott pillanatban, de nem akarod megutálni a dolgot, akkor veszel kicsit jobb állapotut (jól néz ki, megy) és tudod használni egy ideig pl. Meteor így elsőre, de megkell nézni ugye.... Ekkor is rendbe kell tenned, de elhúzod, amíg csak lehet, esetleg OT-zod jó esetben és használod 5-6 évig, míg eljön a nagy rendbetétel (kellene pl. közeli képeket kérni a Meteor esetén is az aljáról, a motorról, a sárvédő elemkről, esetleg alsó illesztési részükről, csomagtartóró)l. Magyarul a jellemző rohadásos részekről. Megjegyzem még ez sem jelent semmit, mert ellehet mindnet szépen tzakarni, de akkor legalább pár évig nem tudsz róla.
A másik lehetőség, hogy veszel egy szétkapott gépet, amilyen mondjuk a pl Vurdon ( 1969 Torinója ) és szépen neki állsz és felújítod. Az a gép igazi egyedi forma, ráadásul nagy motor és KÉZI váltó. Igaz ára is van, de most én állapot miatt mondtam, hisz szét van szedve, tehát már azt is megspóroltad, igaz ott a kockázat, hogy tényleg megvan minden alkatrésze Ebben az esetben szépen felújítod és lesz egy "új " autód, jó állapotban, de nem volt élményed, csak hosszú szenvedésed, igaz a kész gép már kárpótol mindenért...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Az optimális az lenne, ha olyan autót vennél, amihez még nem nyúltak hozzá és sok pénzed lenne. Persze nem árt, ha ez a gép eléggé egyben van, akkor talán tudod használni felújítás nélkül is egy darabig.somi írta:Ti hogy vagytok ezzel az autóvásárlás témával?
Meggyőződésem, hogyha lelkiismeretesen felújítanak egy autót, akkor a legtöbb csak veszteségesen adható el, azaz gazdaságilag nem éri meg. Ez alól kivételek a nagyon felkapott modellek, mint pl a 60as évekbeli Shelbyk. Ennek megfelelően, aki eladásra "restaurál", az próbál költséget megtakarítani.
A Gran Torinom is mint kiderült, leginkább szép fényezést kapott 6 éve, de alatta nem csinálták meg rendesen. Ennek megfelelően van vele munka, s a karosszériás (restaurátor?) szídja a fejemet, hogy hogyan lehet ilyet megvenni. Pedig szerintem ez nem neki rossz...
Szerinterm nagyon jó állapotú gépet vettl. Az a pár apró gond, ami vna gyorsan megoldódik... (igaz nem Meteor, de hát ez van.. )TomiTomi írta:A Gran Torinom is mint kiderült, leginkább szép fényezést kapott 6 éve, de alatta nem csinálták meg rendesen. Ennek megfelelően van vele munka, s a karosszériás (restaurátor?) szídja a fejemet, hogy hogyan lehet ilyet megvenni. Pedig szerintem ez nem neki rossz...
Én a "láccólag hogyan kinézésen" túl azért több szempontot is felvetnék...
Hobbiautó esetén az elsődleges szempont nálam, hogy akarjam és úgy gondoljam, sosem fogom eladni... Ha így gondolom, akkor megéri a belefektett energiát, pénzt...
Ha csak azért kell, hogy legyen, vagy USA legyen, vagy valaki elismerően bólintson az emberre... na ez bukó, minden szempontból... van rá jópár példa... csak azért mert arra volt pénz, de legalább USA... aztán nézni kell a lúzer sóvárgó tekintetét, merhogy mégsem azt akarta...
A stílusa legyen olyan amit bevállalsz... mert ha mindig tepsire vágytál, de veszel egy sportautót, akkor is sóvárogni fogsz másra... ez is lúzerség...
Azt hogy mennyi baj van vele, megint csak akkor befolyásoló tényező, ha tudsz több közül is választani.
Ennyi idő autónak előbb-utóbb szét kell jönnie, szóval csak pillanatnyi megoldás egy láccólag jól kinéző, de nem dokumentált autó...
Természetesen egy rom, vagy egy "dobozos-zacskós" (értsd elemeire szétkapott) autó nagy rizikó, sok idő és mégtöbb pénz... ezzel számolni kell.
Szerintem a teccik utáni legfontosabb, hogy mennyire eredeti. Értsd nincs ták, tuning, ez+az...
Összességében, szerintem egy korrekt autóval lehet a legjobban járni. Értsd jön-megy, apróbb vagy nagyobb, de könnyen javítható hibái vannak, ezeket bevállalod, de nem fizeted meg az esetlegesen elvégzett felújítás árát, ami lehet, hogy nem is az elvárásaidnak megfelelő.
szvsz...
Hobbiautó esetén az elsődleges szempont nálam, hogy akarjam és úgy gondoljam, sosem fogom eladni... Ha így gondolom, akkor megéri a belefektett energiát, pénzt...
Ha csak azért kell, hogy legyen, vagy USA legyen, vagy valaki elismerően bólintson az emberre... na ez bukó, minden szempontból... van rá jópár példa... csak azért mert arra volt pénz, de legalább USA... aztán nézni kell a lúzer sóvárgó tekintetét, merhogy mégsem azt akarta...
A stílusa legyen olyan amit bevállalsz... mert ha mindig tepsire vágytál, de veszel egy sportautót, akkor is sóvárogni fogsz másra... ez is lúzerség...
Azt hogy mennyi baj van vele, megint csak akkor befolyásoló tényező, ha tudsz több közül is választani.
Ennyi idő autónak előbb-utóbb szét kell jönnie, szóval csak pillanatnyi megoldás egy láccólag jól kinéző, de nem dokumentált autó...
Természetesen egy rom, vagy egy "dobozos-zacskós" (értsd elemeire szétkapott) autó nagy rizikó, sok idő és mégtöbb pénz... ezzel számolni kell.
Szerintem a teccik utáni legfontosabb, hogy mennyire eredeti. Értsd nincs ták, tuning, ez+az...
Összességében, szerintem egy korrekt autóval lehet a legjobban járni. Értsd jön-megy, apróbb vagy nagyobb, de könnyen javítható hibái vannak, ezeket bevállalod, de nem fizeted meg az esetlegesen elvégzett felújítás árát, ami lehet, hogy nem is az elvárásaidnak megfelelő.
szvsz...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Szóval pont ezért nem is értelek somi... annyi mindent betettél, ide-oda, tecc, tecc, tecc...
én úgy csinálnám a te helyedben, hogy utánanéznék stíluson belül egy olyan típusnak ami midnen porcikájában tetszik, a korabeli tesztek szerint hozza azt, amit levársz tőle... aztán nekiállnék keresni és kivárni a NAGY ŐT... szvsz...
agyban én is rajta vagyok még egy autón, amire nagyon vágyok... közeledik-közeledik, de már majd egy éve szenvedek vele... hamarosan meglesz remélem... de addig sem teszem közkincsé még a gondolatát sem
én úgy csinálnám a te helyedben, hogy utánanéznék stíluson belül egy olyan típusnak ami midnen porcikájában tetszik, a korabeli tesztek szerint hozza azt, amit levársz tőle... aztán nekiállnék keresni és kivárni a NAGY ŐT... szvsz...
agyban én is rajta vagyok még egy autón, amire nagyon vágyok... közeledik-közeledik, de már majd egy éve szenvedek vele... hamarosan meglesz remélem... de addig sem teszem közkincsé még a gondolatát sem
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Stang pont azt írta le amit én is a hosszú lés megszólalásom elején:
A lényeg, hogy tudd mit szeretnél!
Nem kell pontos típus, elég ha kb. tudod . pl :
- MuscleCar (1969 Torino),
- '60-as elegáns coupe (Meteor)
- sportos '70-es évek (Gran Torino),
- tepsi ('96 SS Impala),
- "kockológia" ("80-as évek eleje)
...
Én muscle-t szerettem volna és hál isten a párom is Megadtunk közös pár hetes vitázás végén 5 autótípust pontos fajta megnevezéssel és a hozzátartozó minimális motormérettel. Ennél nagyobb, jobb lehetett, de rosszabb nem. Aztán vártunk a megfelelő gép felbukkanására. Igény volt, hogy az adott anyagi keretbe bele kellett férnie az OT-val együtt
Hál isten aránylag hamar megjött az autó. Nem érdekelt, hogy mások mit gondolnak az autóról, mert az egész családom szerint őrültek voltunk, hogy beleugrottunk egy öreg rom megvásárlásába, még ha ránézésre jó állapotú is volt az autó. Tényleg jó állapotú volt, de "sajnos" én marha maximalista vagyok. Nekem a jó nem jó csak a hibátlan és ez is lett a végcél minden tekintetben, bár az anyagiak mindig közbeszólnak és eltolnak határidőket...
Tehát először dönts, lásd mi a keret és akkor kezdj el gondolkozni...
A lényeg, hogy tudd mit szeretnél!
Nem kell pontos típus, elég ha kb. tudod . pl :
- MuscleCar (1969 Torino),
- '60-as elegáns coupe (Meteor)
- sportos '70-es évek (Gran Torino),
- tepsi ('96 SS Impala),
- "kockológia" ("80-as évek eleje)
...
Én muscle-t szerettem volna és hál isten a párom is Megadtunk közös pár hetes vitázás végén 5 autótípust pontos fajta megnevezéssel és a hozzátartozó minimális motormérettel. Ennél nagyobb, jobb lehetett, de rosszabb nem. Aztán vártunk a megfelelő gép felbukkanására. Igény volt, hogy az adott anyagi keretbe bele kellett férnie az OT-val együtt
Hál isten aránylag hamar megjött az autó. Nem érdekelt, hogy mások mit gondolnak az autóról, mert az egész családom szerint őrültek voltunk, hogy beleugrottunk egy öreg rom megvásárlásába, még ha ránézésre jó állapotú is volt az autó. Tényleg jó állapotú volt, de "sajnos" én marha maximalista vagyok. Nekem a jó nem jó csak a hibátlan és ez is lett a végcél minden tekintetben, bár az anyagiak mindig közbeszólnak és eltolnak határidőket...
Tehát először dönts, lásd mi a keret és akkor kezdj el gondolkozni...
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hát az egyik gond épp az, hogy több minden tecc Ráadásul a különböző típusokból bizonyos évjáratok. Összefoglalva talán úgy lehetne nevezni őket, hogy sportosabb-ívesebb vonalú óriástepsik általában De a vurdonos torino pölö nemtecc. Torinóból a butaarcúak tetszenek (talán 74-76 évjárat ez), a 70-es évek eleje vonal nemigen.
@stang: Beraktam ide 3-4 autót kábé, hogy tetszik. Ebből a torino kombit eltököltem, a Monterey valami 6500 dolláron állt meg, az Elite-nél 3100 dollárnál húztam meg a határt, épp hogy túlment rajta (150 dollárral), de valami licithatárt mondani kell annak, aki licitál, ugye.
Szóval többet nem teszek semmit sehova, hogy tecc, mert aztán mindenki lesi, hogy mikor veszem meg. Majd ha egyszer lesz valami, szólok, jó? Vagy inkább talán felújítjuk a pónit szépen, oszt jóvan. Azzal viszont frankón lehet közlekedni, nem óriási, nem bámul meg nagyon senki és nem irigykedik senki.
@stang: Beraktam ide 3-4 autót kábé, hogy tetszik. Ebből a torino kombit eltököltem, a Monterey valami 6500 dolláron állt meg, az Elite-nél 3100 dollárnál húztam meg a határt, épp hogy túlment rajta (150 dollárral), de valami licithatárt mondani kell annak, aki licitál, ugye.
Szóval többet nem teszek semmit sehova, hogy tecc, mert aztán mindenki lesi, hogy mikor veszem meg. Majd ha egyszer lesz valami, szólok, jó? Vagy inkább talán felújítjuk a pónit szépen, oszt jóvan. Azzal viszont frankón lehet közlekedni, nem óriási, nem bámul meg nagyon senki és nem irigykedik senki.