FoMoCo hírek

Hírek, újdonságok, általános beszélgetés a Fordokról

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.21 21:18

Ford PowerShift váltó

Kép

2010-ben jön a piacra az új két kuplungos váltó, amely a VW DSGjéhez hasonlóan kézi vagy teljesen automata üzemmódban müködik. A Fiesta-ba kerül először. A 6 sebességes PowerShift kereken 13 kg-mal könnyebb mint egy hagyományos 4 sebességes automata és 9 %-kal üzemanyagtakarékosabb.

További képek itt.

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.21 21:52

Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.21 22:13

trafo2000 írta:Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
Jól látod, s írtam is. ;)

Skodat vezettem DSGvel és dízel motorral pár évvel ezelőtt. Az nekem nem tetszett. És kimondottan zavaró volt vele lépésben menni: nem kúszott magátol, kuplungot sem tudsz kinyomni - nekem túl gyors volt a parkoláshoz.

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.22 22:39

Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok :monokli:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.22 23:15

trafo2000 írta:Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok :monokli:
DSG a két kuplungos váltó a fauvétől. Az csak tippelem, hogy robotváltónak azt nevezed, amikor egy ilyen váltó automata üzemmódban magától váltogatja a sebességeket.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2009.01.23 9:37

TomiTomi írta:
trafo2000 írta:Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
Jól látod, s írtam is. ;)

Skodat vezettem DSGvel és dízel motorral pár évvel ezelőtt. Az nekem nem tetszett. És kimondottan zavaró volt vele lépésben menni: nem kúszott magátol, kuplungot sem tudsz kinyomni - nekem túl gyors volt a parkoláshoz.
Ezt nem értem, a fékkel tudod szabályozni nem?

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.23 11:05

TomiTomi írta:
trafo2000 írta:Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok :monokli:
DSG a két kuplungos váltó a fauvétől. Az csak tippelem, hogy robotváltónak azt nevezed, amikor egy ilyen váltó automata üzemmódban magától váltogatja a sebességeket.
Robotváltó az ami megegyezik a hagyományos fogaskerekes mechanikus váltóval,szóval az automatához semmi köze,de a fokozatokat elektromotorok vagy hidraulika kapcsolja,a hagyományoshoz hasonlító kuplungot is az autó működteti.Elvileg ebben próbálták meg egyesíteni a kézi és az automata előnyeit.
Transitban is kapható,olvastam a tesztjét,több manőverezés után és padkára álláskor erős kuplung szaga lett a gépnek.Na akkor el is könyveltem magamban hogy ez egy marhaság :D

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.24 17:57

LeMans67 írta:Ezt nem értem, a fékkel tudod szabályozni nem?
Elég sok automatát vezettem már. :monokli: Ennél valahogy ez nem működött... :?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.24 17:59

trafo2000 írta:Robotváltó az ami megegyezik a hagyományos fogaskerekes mechanikus váltóval,szóval az automatához semmi köze,de a fokozatokat elektromotorok vagy hidraulika kapcsolja,a hagyományoshoz hasonlító kuplungot is az autó működteti.Elvileg ebben próbálták meg egyesíteni a kézi és az automata előnyeit.
A DSG és amit Ford csinál, pont ilyen. Csak mint írtam, két kuplungjuk van.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.02.10 21:51

Ford ballon autókkal tesztel

Kép

Ford keményen dolgozik, hogy biztonságosabbak legyenek a modelljeik. Volvotól átvették a padlólemezt és sok más megoldást is. Ezek között van a radaros sebességszabályozó ekejtronika (cruise control). De hogyan lehet tesztelni, finomhangolni egy ilyen rendszert? Autók között kell mozogni. Ez így elég drágának tűnik, hisz biztos egymásnak mennek a finomhangolás alatt. Ezt problémát azzal oldotta meg, hogy autóméretű balonokat készíttetett. Igaz, hogy egy-egy ballon is 10 000 $-ba kerül, de nem károssodnak a tesztautók és nagyobb biztonságban vannak a tesztelők is. És szeles napokon komikus jeleneteket okoznak. ;)

További képek itt.

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.02.10 22:41

10000 dodo egy ballonért?Biztos valami superspéci nasa fejlesztés :roll:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.02.11 9:23

Persze, hogy drága. Van rajta ablak, meg hűtőrács, meg világítás is :monokli:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.02.17 10:01

Ford 2013-ra minden típusban akar 4 hengeres motort kínálni

Kép

Ford azt tervezi, hogy 2013-ig minden személyautó és crossover 4 hengeres motorral is rendelhető lesz. Ehhez készítik az EcoBoost 4 hengereseket, amelyek V6osok teljesítményét nyújtják és kevesebbet fogyasztanak. Évi 750 000 4 hengeres motor gyártására készülnek. Még azt is vizsgálják, hogy az F-150-esbe is be lehetne-e építeni.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.02.17 14:53

Ekkora vásárlóerő lenne világszerte a legeslegalsó, legtakarékosabb szegmensben? Mert nálunk úgy van valóban, hogy mindenki a legkisebb motorral választ kocsikat, amik ugyan nem mennek, viszont ha ez nem zavar, lehet vele talán takarékosan közlekedni. Na de ez világjelenség?

Egy teherautóba, crossoverbe meg..... :hmm: hát beszarok.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.02.17 14:55

Azért azt tartsd szem előtt, hogy kb 2,5l-es turbós motorokról van szó min 200 LE-vel. ;)

Válasz küldése