FoMoCo hírek
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ford PowerShift váltó
2010-ben jön a piacra az új két kuplungos váltó, amely a VW DSGjéhez hasonlóan kézi vagy teljesen automata üzemmódban müködik. A Fiesta-ba kerül először. A 6 sebességes PowerShift kereken 13 kg-mal könnyebb mint egy hagyományos 4 sebességes automata és 9 %-kal üzemanyagtakarékosabb.
További képek itt.
2010-ben jön a piacra az új két kuplungos váltó, amely a VW DSGjéhez hasonlóan kézi vagy teljesen automata üzemmódban müködik. A Fiesta-ba kerül először. A 6 sebességes PowerShift kereken 13 kg-mal könnyebb mint egy hagyományos 4 sebességes automata és 9 %-kal üzemanyagtakarékosabb.
További képek itt.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Jól látod, s írtam is.trafo2000 írta:Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
Skodat vezettem DSGvel és dízel motorral pár évvel ezelőtt. Az nekem nem tetszett. És kimondottan zavaró volt vele lépésben menni: nem kúszott magátol, kuplungot sem tudsz kinyomni - nekem túl gyors volt a parkoláshoz.
Ezt nem értem, a fékkel tudod szabályozni nem?TomiTomi írta:Jól látod, s írtam is.trafo2000 írta:Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
Skodat vezettem DSGvel és dízel motorral pár évvel ezelőtt. Az nekem nem tetszett. És kimondottan zavaró volt vele lépésben menni: nem kúszott magátol, kuplungot sem tudsz kinyomni - nekem túl gyors volt a parkoláshoz.
Robotváltó az ami megegyezik a hagyományos fogaskerekes mechanikus váltóval,szóval az automatához semmi köze,de a fokozatokat elektromotorok vagy hidraulika kapcsolja,a hagyományoshoz hasonlító kuplungot is az autó működteti.Elvileg ebben próbálták meg egyesíteni a kézi és az automata előnyeit.TomiTomi írta:DSG a két kuplungos váltó a fauvétől. Az csak tippelem, hogy robotváltónak azt nevezed, amikor egy ilyen váltó automata üzemmódban magától váltogatja a sebességeket.trafo2000 írta:Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok
Transitban is kapható,olvastam a tesztjét,több manőverezés után és padkára álláskor erős kuplung szaga lett a gépnek.Na akkor el is könyveltem magamban hogy ez egy marhaság
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A DSG és amit Ford csinál, pont ilyen. Csak mint írtam, két kuplungjuk van.trafo2000 írta:Robotváltó az ami megegyezik a hagyományos fogaskerekes mechanikus váltóval,szóval az automatához semmi köze,de a fokozatokat elektromotorok vagy hidraulika kapcsolja,a hagyományoshoz hasonlító kuplungot is az autó működteti.Elvileg ebben próbálták meg egyesíteni a kézi és az automata előnyeit.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ford ballon autókkal tesztel
Ford keményen dolgozik, hogy biztonságosabbak legyenek a modelljeik. Volvotól átvették a padlólemezt és sok más megoldást is. Ezek között van a radaros sebességszabályozó ekejtronika (cruise control). De hogyan lehet tesztelni, finomhangolni egy ilyen rendszert? Autók között kell mozogni. Ez így elég drágának tűnik, hisz biztos egymásnak mennek a finomhangolás alatt. Ezt problémát azzal oldotta meg, hogy autóméretű balonokat készíttetett. Igaz, hogy egy-egy ballon is 10 000 $-ba kerül, de nem károssodnak a tesztautók és nagyobb biztonságban vannak a tesztelők is. És szeles napokon komikus jeleneteket okoznak.
További képek itt.
Ford keményen dolgozik, hogy biztonságosabbak legyenek a modelljeik. Volvotól átvették a padlólemezt és sok más megoldást is. Ezek között van a radaros sebességszabályozó ekejtronika (cruise control). De hogyan lehet tesztelni, finomhangolni egy ilyen rendszert? Autók között kell mozogni. Ez így elég drágának tűnik, hisz biztos egymásnak mennek a finomhangolás alatt. Ezt problémát azzal oldotta meg, hogy autóméretű balonokat készíttetett. Igaz, hogy egy-egy ballon is 10 000 $-ba kerül, de nem károssodnak a tesztautók és nagyobb biztonságban vannak a tesztelők is. És szeles napokon komikus jeleneteket okoznak.
További képek itt.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ford 2013-ra minden típusban akar 4 hengeres motort kínálni
Ford azt tervezi, hogy 2013-ig minden személyautó és crossover 4 hengeres motorral is rendelhető lesz. Ehhez készítik az EcoBoost 4 hengereseket, amelyek V6osok teljesítményét nyújtják és kevesebbet fogyasztanak. Évi 750 000 4 hengeres motor gyártására készülnek. Még azt is vizsgálják, hogy az F-150-esbe is be lehetne-e építeni.
Ford azt tervezi, hogy 2013-ig minden személyautó és crossover 4 hengeres motorral is rendelhető lesz. Ehhez készítik az EcoBoost 4 hengereseket, amelyek V6osok teljesítményét nyújtják és kevesebbet fogyasztanak. Évi 750 000 4 hengeres motor gyártására készülnek. Még azt is vizsgálják, hogy az F-150-esbe is be lehetne-e építeni.
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Ekkora vásárlóerő lenne világszerte a legeslegalsó, legtakarékosabb szegmensben? Mert nálunk úgy van valóban, hogy mindenki a legkisebb motorral választ kocsikat, amik ugyan nem mennek, viszont ha ez nem zavar, lehet vele talán takarékosan közlekedni. Na de ez világjelenség?
Egy teherautóba, crossoverbe meg..... hát beszarok.
Egy teherautóba, crossoverbe meg..... hát beszarok.