1964-1969 FORD GT40
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1964-1969 FORD GT40
Ebben a részben a leghíresebb Forddal foglakozunk, amely eddig készült.
Az eredeti cikk a kezdeti gépről és a kialakulásról: http://totalcar.hu/magazin/szerelem/gt40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Itt pedig egy rövidebb kissé velősebb feldolgozás:
1964-et írtak amikor megjelent a Ford talán legsportosabb, legeredetibb sport autója. Roham léptekben történt a gép fejlesztése. Nem sokkal elötte bizonyos Caroll Shelby kopogtatott a Ford ajtaján, hogy adjanak neki egy motort, hogy építhessen az AC Ace angol sport autóhoz méltó gépet. Az akkori alelnök Lee Iaccocca látott a dologban fantáziát és adott egy V8-as motort. Innen indult a Cobra története, amivel most nem foglalkozunk, hisz nem ide való. Annyit azért elmondunk róla, hogyn em volt gondok nélküli autó. Nehezen vezethető autó volt és utol érte végzete: betiltották a gyártását, míg a modern korban a fejlettebb technikai tudás mellett nem tudták biztonságosabb autóként gyártani.
Térjünk vissza Fordhoz. Szükségük volt valamire, ami feltudta venni a versenyt a Ferrarival, ami ekkoriban kezdte átvenni az amerikai piacot. A GM a pontiac GTO-val már megteremtette a saját gyermekét (és Muscle Car kategóriát), így a Fordnak is lépnie kellett. A Cobra nem volt elegáns "csupán" vad sport autó. Mivel nem volt versenyautó építés a fordnál így az angol Lola cég segítségét kérték a megalkotásához. 1963 végére már saját műhely is lekészült angliában és a végleges gép már ott készült el.
1964 áprilisában a New Yorki autókiállításon mutatták be először. 4,2 L V8-as mozgatta. A mgasságáról kapta a nevét: 40 inch.(1 méter kb.)
A teljes autó tervezésénél a legfontosabb szempont a nagy sebesség melletti jó út fekvés volt.
Az első év még így is az állandó javítgatásokkal telt. Először kapott egy szátrnyat, hogy 200 felett is az úton maradjon, majd teljesen új első részt kapott, a motor megfelelő hűtés miatt. Aztán kiderült, hogy am otor nem bírja a terhelést , így 4,7 L-est, majd 7L-est kapott. A ZF nemtudta határidőre gyártani a váltót, így megpróbáltak minden mást, de a végén megkellett várni a tudást Aztán legvégül meg iskellett állni, így erősíteni kellett a fékeket.
1966-ban a LeMans verseny megnyerése meghozta végre a diadalt. Ez jót tett az ameriaki piac gazdagjainak, akik jelentkeztek az autóra.
végsebesség: 265 km/h
0-100 km/h 6 sec (1. fokozatban 90 km/h.ig nyüstölhető váltó)
Korát meghaladó volt a műanyag karoszéria és a középmotoros kialakítás.
1968-ban visszavonultak a versenyzéstől. Összesen nemsokkal több mint 100 db-ot adtak el ebből a sportautóból.
Aztán késöbb sok sok évvel megjelent a GT sport autó, deerről már máshol...
Motorok:
MK-I
A 255 indy 4-cam
289 small block
302 small block
and into 1968 and 1969...
351 Windsor
A 289 cui-s motor volt a legáltalánosabb, kb 380-400 LE-s teljesítménnyel
MK-II
Egy NASCAR 427-es motorral.
Ezek a gépek nyertek Daytona, Sebring, and Le Mans-i versenyeken 1966-ban.
MK-III
Ebből összesen 7 dn készült!
289 cui.
MK-IV
A 142 db gép már amerikában Michiganben készült a Kar Kraft-nál
427 cui-s motorkkal
Ilyen gépekkel nyertek 1967-bena 24 órásLeMans-i versenyne.
Pár kocka egy GT-ről:
Az eredeti cikk a kezdeti gépről és a kialakulásról: http://totalcar.hu/magazin/szerelem/gt40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Itt pedig egy rövidebb kissé velősebb feldolgozás:
1964-et írtak amikor megjelent a Ford talán legsportosabb, legeredetibb sport autója. Roham léptekben történt a gép fejlesztése. Nem sokkal elötte bizonyos Caroll Shelby kopogtatott a Ford ajtaján, hogy adjanak neki egy motort, hogy építhessen az AC Ace angol sport autóhoz méltó gépet. Az akkori alelnök Lee Iaccocca látott a dologban fantáziát és adott egy V8-as motort. Innen indult a Cobra története, amivel most nem foglalkozunk, hisz nem ide való. Annyit azért elmondunk róla, hogyn em volt gondok nélküli autó. Nehezen vezethető autó volt és utol érte végzete: betiltották a gyártását, míg a modern korban a fejlettebb technikai tudás mellett nem tudták biztonságosabb autóként gyártani.
Térjünk vissza Fordhoz. Szükségük volt valamire, ami feltudta venni a versenyt a Ferrarival, ami ekkoriban kezdte átvenni az amerikai piacot. A GM a pontiac GTO-val már megteremtette a saját gyermekét (és Muscle Car kategóriát), így a Fordnak is lépnie kellett. A Cobra nem volt elegáns "csupán" vad sport autó. Mivel nem volt versenyautó építés a fordnál így az angol Lola cég segítségét kérték a megalkotásához. 1963 végére már saját műhely is lekészült angliában és a végleges gép már ott készült el.
1964 áprilisában a New Yorki autókiállításon mutatták be először. 4,2 L V8-as mozgatta. A mgasságáról kapta a nevét: 40 inch.(1 méter kb.)
A teljes autó tervezésénél a legfontosabb szempont a nagy sebesség melletti jó út fekvés volt.
Az első év még így is az állandó javítgatásokkal telt. Először kapott egy szátrnyat, hogy 200 felett is az úton maradjon, majd teljesen új első részt kapott, a motor megfelelő hűtés miatt. Aztán kiderült, hogy am otor nem bírja a terhelést , így 4,7 L-est, majd 7L-est kapott. A ZF nemtudta határidőre gyártani a váltót, így megpróbáltak minden mást, de a végén megkellett várni a tudást Aztán legvégül meg iskellett állni, így erősíteni kellett a fékeket.
1966-ban a LeMans verseny megnyerése meghozta végre a diadalt. Ez jót tett az ameriaki piac gazdagjainak, akik jelentkeztek az autóra.
végsebesség: 265 km/h
0-100 km/h 6 sec (1. fokozatban 90 km/h.ig nyüstölhető váltó)
Korát meghaladó volt a műanyag karoszéria és a középmotoros kialakítás.
1968-ban visszavonultak a versenyzéstől. Összesen nemsokkal több mint 100 db-ot adtak el ebből a sportautóból.
Aztán késöbb sok sok évvel megjelent a GT sport autó, deerről már máshol...
Motorok:
MK-I
A 255 indy 4-cam
289 small block
302 small block
and into 1968 and 1969...
351 Windsor
A 289 cui-s motor volt a legáltalánosabb, kb 380-400 LE-s teljesítménnyel
MK-II
Egy NASCAR 427-es motorral.
Ezek a gépek nyertek Daytona, Sebring, and Le Mans-i versenyeken 1966-ban.
MK-III
Ebből összesen 7 dn készült!
289 cui.
MK-IV
A 142 db gép már amerikában Michiganben készült a Kar Kraft-nál
427 cui-s motorkkal
Ilyen gépekkel nyertek 1967-bena 24 órásLeMans-i versenyne.
Pár kocka egy GT-ről:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.05.05 17:09-kor.
Most találtam ezt rengeteg szép sport autó között (itt: http://www.1a-partner.ch/bergpruefung_2006.htm ) :
http://totalcar.hu/magazin/szerelem/fordgt40/ érdekes cikk,bár vannak benne érdekes mondatok az író tollából...
Ahogy TomiTomi már megemlítette, Shellby bácsi 85. születésnapját ünnepelendő (és mostanában a Ford kis szériás sorozatainak számát növelendő) tényként jelentették be, hogy ismét legyártanak pár darabot egész pontosan 85 db-ot - hogy az alkalomhoz illő legyen a mennyiség - a híres GT40-ből (MKII GT40 lesz).
Ez a sorozat némileg eltérő lesz a nem rég befejezett típustól, mivel pár apróságot leszámítva az eredeti előd változatot építik meg újra. Eltérés a futűben lesz és a VÁLASZTHATÓ motorban (Shellby motorok körül lesz választási lehetőség). Ilyen motor lehet a 427FE V8 például. A másik választható lehetőség az autó színe lesz, ami a kék arcadian blue), fekete és piros alapszínek és temészetesen hozzá a csíkok.
A belső kialakítás is tükrözi a régi verseny hangulatot. Sehol egy felesleges alkatrész, csak a vezetés élményét adó minimálisan szükséges dolgok. Ettől függetlenűl azért került egy CarolL SHellby logó az ajtók alatti széles felületre, ami nyitáskor jól látható.
Ez a 85 db-os széria nem csak Shellby-nek, de a LeMans győztes GT-knek is jó emléket fog nyújtnai. A váltókar bekerült középre az eddigi szélső (ajtó melletti) kialakítással szemben...Természetesen lesz az autóban egy regisztrációs tábla is:
Az autó futóművén lesznek kisebb átalakítások és a hasmagasságát is megemelték kissé, hogy jobban autózható legyen napi használatban. A leglényegesebb változtatás a fékek korszerüsítése szerintem.
Ami viszont a sorozat érdekessége lesz, hogy a rendelő döntheti el, hogy bal vagy jobbkormányos változatot szeretne...
Re: FORD GT40
A legritkább esetben fordult arra a kocsi, amerre a kormány Láthatóan teljesen begőzölve nyomja neki az ember, mindenki más megtiszteli az esőt..... Vicces:)