Hajtáslánc, áttételek
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Nem akartam rossz infót adni, ezért utána néztem több helyen is az infónak. De jól emlékeztem és most már bátran állthatom, ATF olaj kell bele ugyan úgy, ahogy a T5-be vagy a T56-ba. Végül is a T5-ös váltó az alapja ennek is.CoolCat írta:És az M5R2-höz vajon milyen olaj való?
Ez tényleg csak annyiban különbözik pl. Bandit váltójától, hogy máshol jön ki akarja?Meg az egyes rövidebb.
Fú, még össze is kéne rakni azt a váltót, hogy működjön. Lehet, hogy lesz majd pár kérdésem!
Akkor íme egy rövid ismertető a Ford/Mazda M5OD váltókról:
A Ford-nál és a Mazda-nál is igény jelentkezett egy kis tömegű, de strapabíró és modern váltóra. Ezért kifejlesztették ezt a teljesen szinkronizált, rövid áttételezésű, alumínium házas váltót, amely két változatban jelent meg 1988 második felében.
Az M5R1 a kisebb, könnyebb változat, amely Bronco II-be, Ranger-be, valamint az Aerostar-ba került beépítésre. Az M5R1 két féle váltóharangal jelent meg. az egyik a soros négyhengeres motorokhoz, valamint a kiseb V6-ososkhoz, míg a másik a 4.0 V6-osokhoz való. A 4.0 V6-hoz való váltónak a fokozatai - valamint néhány főbb eleme - nem kompatibilis a többi 5 fokozatű váltóval.
Az M5R2 a nehezebb változata ennek a szériának. A Ford például a Thunderbird SuperCoupe-ban, Bronco-ban, F-150-ben és néhány kis teherbírású 5 literes F-250-ben alkalmazta ezt a változatot. Két féle harangal gyártották az M5R2-t is. Az egyik a Windsor és a 3.8 V6-os motorokhoz, míg a másik a Modular blokkokhoz illeszkedik. Ez utóbbi később jelent meg.
Az M5OD váltókat egyaránt szerelték kettő- és négykerékmeghajtású autókba is.
Áttételek:
M5OD-R1 3.72 2.20 1.50 1.00 0.79 (2.3L, 3.0L Engines)
M5OD-R1 3.40 2.05 1.31 1.00 0.79 (4.0L Engine)
M5OD-R2 3.91 2.24 1.49 1.00 0.80
A Ford-nál és a Mazda-nál is igény jelentkezett egy kis tömegű, de strapabíró és modern váltóra. Ezért kifejlesztették ezt a teljesen szinkronizált, rövid áttételezésű, alumínium házas váltót, amely két változatban jelent meg 1988 második felében.
Az M5R1 a kisebb, könnyebb változat, amely Bronco II-be, Ranger-be, valamint az Aerostar-ba került beépítésre. Az M5R1 két féle váltóharangal jelent meg. az egyik a soros négyhengeres motorokhoz, valamint a kiseb V6-ososkhoz, míg a másik a 4.0 V6-osokhoz való. A 4.0 V6-hoz való váltónak a fokozatai - valamint néhány főbb eleme - nem kompatibilis a többi 5 fokozatű váltóval.
Az M5R2 a nehezebb változata ennek a szériának. A Ford például a Thunderbird SuperCoupe-ban, Bronco-ban, F-150-ben és néhány kis teherbírású 5 literes F-250-ben alkalmazta ezt a változatot. Két féle harangal gyártották az M5R2-t is. Az egyik a Windsor és a 3.8 V6-os motorokhoz, míg a másik a Modular blokkokhoz illeszkedik. Ez utóbbi később jelent meg.
Az M5OD váltókat egyaránt szerelték kettő- és négykerékmeghajtású autókba is.
Áttételek:
M5OD-R1 3.72 2.20 1.50 1.00 0.79 (2.3L, 3.0L Engines)
M5OD-R1 3.40 2.05 1.31 1.00 0.79 (4.0L Engine)
M5OD-R2 3.91 2.24 1.49 1.00 0.80
ATF? Automata váltó olaj? Milyen márkát érdemes,vagy mindegy?Bandit írta:Nem akartam rossz infót adni, ezért utána néztem több helyen is az infónak. De jól emlékeztem és most már bátran állthatom, ATF olaj kell bele ugyan úgy, ahogy a T5-be vagy a T56-ba. Végül is a T5-ös váltó az alapja ennek is.CoolCat írta:És az M5R2-höz vajon milyen olaj való?
Ez tényleg csak annyiban különbözik pl. Bandit váltójától, hogy máshol jön ki akarja?Meg az egyes rövidebb.
Fú, még össze is kéne rakni azt a váltót, hogy működjön. Lehet, hogy lesz majd pár kérdésem!
Bandit írta:Akkor íme egy rövid ismertető a Ford/Mazda M5OD váltókról:
A Ford-nál és a Mazda-nál is igény jelentkezett egy kis tömegű, de strapabíró és modern váltóra. Ezért kifejlesztették ezt a teljesen szinkronizált, rövid áttételezésű, alumínium házas váltót, amely két változatban jelent meg 1988 második felében.
Az M5R1 a kisebb, könnyebb változat, amely Bronco II-be, Ranger-be, valamint az Aerostar-ba került beépítésre. Az M5R1 két féle váltóharangal jelent meg. az egyik a soros négyhengeres motorokhoz, valamint a kiseb V6-ososkhoz, míg a másik a 4.0 V6-osokhoz való. A 4.0 V6-hoz való váltónak a fokozatai - valamint néhány főbb eleme - nem kompatibilis a többi 5 fokozatű váltóval.
Az M5R2 a nehezebb változata ennek a szériának. A Ford például a Thunderbird SuperCoupe-ban, Bronco-ban, F-150-ben és néhány kis teherbírású 5 literes F-250-ben alkalmazta ezt a változatot. Két féle harangal gyártották az M5R2-t is. Az egyik a Windsor és a 3.8 V6-os motorokhoz, míg a másik a Modular blokkokhoz illeszkedik. Ez utóbbi később jelent meg.
Az M5OD váltókat egyaránt szerelték kettő- és négykerékmeghajtású autókba is.
Nem semmi amit összeszedtél köszi!
De tudod mi az érdekes? Akitől vettem azt mondja, hogy tutira '87-es kocsiból való. Ez elvileg lehetetlen, ugye?
Vettem hozzá 88-as kuplungszettet, mert 87-es évjáratnál csak a négysebességesekhez lehetett kapni. Gondoltam lesz ami lesz. Hát lett
Nem jó a lyukkiosztás a kuplungszerkezetem. Most már mindegy, meg lesz oldva ezzel, de számomra akkor is rejtély marad.
Elvileg nem lehetséges, de ki tudja? Valszeg a váltó nem 87-es. Ha megvan a kis plakett a váltón, (ne kérdezd hol találod) abból ki lehet minden adatot olvasni, akárcsak az alvázszámból.CoolCat írta:
Nem semmi amit összeszedtél köszi!
De tudod mi az érdekes? Akitől vettem azt mondja, hogy tutira '87-es kocsiból való. Ez elvileg lehetetlen, ugye?
Vettem hozzá 88-as kuplungszettet, mert 87-es évjáratnál csak a négysebességesekhez lehetett kapni. Gondoltam lesz ami lesz. Hát lett![]()
Nem jó a lyukkiosztás a kuplungszerkezetem. Most már mindegy, meg lesz oldva ezzel, de számomra akkor is rejtély marad.
Az ATF olajokról már írtam egy oldallal előrébb. Ugyan az vonatkozik erre is.
Visszakeresem!Bandit írta:
Elvileg nem lehetséges, de ki tudja? Valszeg a váltó nem 87-es. Ha megvan a kis plakett a váltón, (ne kérdezd hol találod) abból ki lehet minden adatot olvasni, akárcsak az alvázszámból.
Az ATF olajokról már írtam egy oldallal előrébb. Ugyan az vonatkozik erre is.
Itt van a telefonomban a váltó kis plakettjén lévő felirat:
e8ta dd 041069
A Fordnál az E elvileg a 80-as évek, így akár lehetne ez alapján 88-as is.
Sajnos még nem találtam meg a megfelelő táblázatot, amiből kihámozhattam volna. Már találtam m5r2-s táblázatot, de ott a 88-as évjáratot más betűkkel jelölték.
Újabb bonyodalom
Soha semmi sem egyszerű ezeknél az amcsiknál.CoolCat írta: Itt van a telefonomban a váltó kis plakettjén lévő felirat:
e8ta dd 041069
A Fordnál az E elvileg a 80-as évek, így akár lehetne ez alapján 88-as is.
Sajnos még nem találtam meg a megfelelő táblázatot, amiből kihámozhattam volna. Már találtam m5r2-s táblázatot, de ott a 88-as évjáratot más betűkkel jelölték.
Újabb bonyodalom
Chromlo tapossa az ösvényt. Ezt ő tudja jobban.CoolCat írta:Annyit tudok, hogy kéne hozzá egy külső munkahenger, meg van hozzá egy hidraulika csövem is. De aztán mit hova... Nincs valami jó rajz erről?
Chromlo írta:Igy van, én most járkálok talán a vége felé.
Én most vettem meg mindkét munkahengert, nekem elvileg az alsó volt szar, ha gondolod szívesen odadom majd a felsőt.
Tulajdonképpen semmi extra nincs benne, egy rudat tolsz meg felűl, és ez müködteti.
De ezt majd személyesen átbeszéljük.
Milyen állapotban van a felső? Mennyiért adod?
Ez megy a pedálhoz, ugye?
Sosem láttam még ilyen váltót beépítve működés közben, az a baj.
Nálad, egyébként félő, hogy bonyolultabb lesz. Pl. a közdarab növeli a harang hosszát? Mert akkor előfordulhat, hogy a kuplung kiemelésével problémák lesznek. Bár csak okoskodom...CoolCat írta:
Milyen állapotban van a felső? Mennyiért adod?
Ez megy a pedálhoz, ugye?
Sosem láttam még ilyen váltót beépítve működés közben, az a baj.
- Chromlo
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 944
- Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
- Tartózkodási hely: Vecsés
Ingyen odadom, a kezemben mindig működik, faszán tartja a nyomást, nem szivárog. És igen, ezt lökdösöd a pedállal. Az ujakhoz kapnam némi rajzocskákat is, főkeg a felső beépítéséről, ezt is oda tudom adni.
Én viszont nem hiszem, hogy nagyon bonyorult lenne közdarabbal beépíteni, csak egy ugyanolyan vastagságú cucli kell a kinyomocsapágy, és a szerkezet közé, ha feltételezem, hogy a nyelestengelyeléri normálisan a tárcsát, ja meg a nyelestengely csapágyát is meg kell csinálni normálisra...
Tényleg szívás.
Én viszont nem hiszem, hogy nagyon bonyorult lenne közdarabbal beépíteni, csak egy ugyanolyan vastagságú cucli kell a kinyomocsapágy, és a szerkezet közé, ha feltételezem, hogy a nyelestengelyeléri normálisan a tárcsát, ja meg a nyelestengely csapágyát is meg kell csinálni normálisra...
Tényleg szívás.
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Ma elhoztuk Papamacitól a nála heverésző hátsó hidat, amiről semmit sem tudunk, viszont eléggé úgy néz ki, mint a miénk. A fékberendezése legalábbis teljesen ugyanaz.
Előszedtem az okosságot az áttétel számolgatásról, és fura eredmény született: mire a kerék egyet fordul, a kardán 1,5-öt csak. Ez meg milyen áttétel??? Ilyet nem írtatok, hogy létezik
Előszedtem az okosságot az áttétel számolgatásról, és fura eredmény született: mire a kerék egyet fordul, a kardán 1,5-öt csak. Ez meg milyen áttétel??? Ilyet nem írtatok, hogy létezik
