Hajtáslánc, áttételek

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.25 15:14

Találtam egy pickupos oldalon egy összehasonlító táblázatot a Ford automata váltókról és alatta mindegyik váltót röviden jellemzik:

Ford Transmission Spotter's Guide

Avatar
CoolCat
Kabóca
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2008.03.20 23:39

Hozzászólás Szerző: CoolCat » 2008.03.21 14:02

És az M5R2-höz vajon milyen olaj való?
Ez tényleg csak annyiban különbözik pl. Bandit váltójától, hogy máshol jön ki akarja? :) Meg az egyes rövidebb.
Fú, még össze is kéne rakni azt a váltót, hogy működjön. Lehet, hogy lesz majd pár kérdésem! :)

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.23 23:36

CoolCat írta:És az M5R2-höz vajon milyen olaj való?
Ez tényleg csak annyiban különbözik pl. Bandit váltójától, hogy máshol jön ki akarja? :) Meg az egyes rövidebb.
Fú, még össze is kéne rakni azt a váltót, hogy működjön. Lehet, hogy lesz majd pár kérdésem! :)
Nem akartam rossz infót adni, ezért utána néztem több helyen is az infónak. De jól emlékeztem és most már bátran állthatom, ATF olaj kell bele ugyan úgy, ahogy a T5-be vagy a T56-ba. Végül is a T5-ös váltó az alapja ennek is.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.24 0:42

Akkor íme egy rövid ismertető a Ford/Mazda M5OD váltókról:

A Ford-nál és a Mazda-nál is igény jelentkezett egy kis tömegű, de strapabíró és modern váltóra. Ezért kifejlesztették ezt a teljesen szinkronizált, rövid áttételezésű, alumínium házas váltót, amely két változatban jelent meg 1988 második felében.
Az M5R1 a kisebb, könnyebb változat, amely Bronco II-be, Ranger-be, valamint az Aerostar-ba került beépítésre. Az M5R1 két féle váltóharangal jelent meg. az egyik a soros négyhengeres motorokhoz, valamint a kiseb V6-ososkhoz, míg a másik a 4.0 V6-osokhoz való. A 4.0 V6-hoz való váltónak a fokozatai - valamint néhány főbb eleme - nem kompatibilis a többi 5 fokozatű váltóval.
Az M5R2 a nehezebb változata ennek a szériának. A Ford például a Thunderbird SuperCoupe-ban, Bronco-ban, F-150-ben és néhány kis teherbírású 5 literes F-250-ben alkalmazta ezt a változatot. Két féle harangal gyártották az M5R2-t is. Az egyik a Windsor és a 3.8 V6-os motorokhoz, míg a másik a Modular blokkokhoz illeszkedik. Ez utóbbi később jelent meg.
Az M5OD váltókat egyaránt szerelték kettő- és négykerékmeghajtású autókba is.

Áttételek:

M5OD-R1 3.72 2.20 1.50 1.00 0.79 (2.3L, 3.0L Engines)
M5OD-R1 3.40 2.05 1.31 1.00 0.79 (4.0L Engine)
M5OD-R2 3.91 2.24 1.49 1.00 0.80

Avatar
CoolCat
Kabóca
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2008.03.20 23:39

Hozzászólás Szerző: CoolCat » 2008.03.25 14:16

Bandit írta:
CoolCat írta:És az M5R2-höz vajon milyen olaj való?
Ez tényleg csak annyiban különbözik pl. Bandit váltójától, hogy máshol jön ki akarja? :) Meg az egyes rövidebb.
Fú, még össze is kéne rakni azt a váltót, hogy működjön. Lehet, hogy lesz majd pár kérdésem! :)
Nem akartam rossz infót adni, ezért utána néztem több helyen is az infónak. De jól emlékeztem és most már bátran állthatom, ATF olaj kell bele ugyan úgy, ahogy a T5-be vagy a T56-ba. Végül is a T5-ös váltó az alapja ennek is.
ATF? Automata váltó olaj? Milyen márkát érdemes,vagy mindegy?

Avatar
CoolCat
Kabóca
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2008.03.20 23:39

Hozzászólás Szerző: CoolCat » 2008.03.25 14:18

Bandit írta:Akkor íme egy rövid ismertető a Ford/Mazda M5OD váltókról:

A Ford-nál és a Mazda-nál is igény jelentkezett egy kis tömegű, de strapabíró és modern váltóra. Ezért kifejlesztették ezt a teljesen szinkronizált, rövid áttételezésű, alumínium házas váltót, amely két változatban jelent meg 1988 második felében.
Az M5R1 a kisebb, könnyebb változat, amely Bronco II-be, Ranger-be, valamint az Aerostar-ba került beépítésre. Az M5R1 két féle váltóharangal jelent meg. az egyik a soros négyhengeres motorokhoz, valamint a kiseb V6-ososkhoz, míg a másik a 4.0 V6-osokhoz való. A 4.0 V6-hoz való váltónak a fokozatai - valamint néhány főbb eleme - nem kompatibilis a többi 5 fokozatű váltóval.
Az M5R2 a nehezebb változata ennek a szériának. A Ford például a Thunderbird SuperCoupe-ban, Bronco-ban, F-150-ben és néhány kis teherbírású 5 literes F-250-ben alkalmazta ezt a változatot. Két féle harangal gyártották az M5R2-t is. Az egyik a Windsor és a 3.8 V6-os motorokhoz, míg a másik a Modular blokkokhoz illeszkedik. Ez utóbbi később jelent meg.
Az M5OD váltókat egyaránt szerelték kettő- és négykerékmeghajtású autókba is.

Nem semmi amit összeszedtél köszi!
De tudod mi az érdekes? Akitől vettem azt mondja, hogy tutira '87-es kocsiból való. Ez elvileg lehetetlen, ugye?
Vettem hozzá 88-as kuplungszettet, mert 87-es évjáratnál csak a négysebességesekhez lehetett kapni. Gondoltam lesz ami lesz. Hát lett :)
Nem jó a lyukkiosztás a kuplungszerkezetem. Most már mindegy, meg lesz oldva ezzel, de számomra akkor is rejtély marad.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.25 15:35

CoolCat írta:
Nem semmi amit összeszedtél köszi!
De tudod mi az érdekes? Akitől vettem azt mondja, hogy tutira '87-es kocsiból való. Ez elvileg lehetetlen, ugye?
Vettem hozzá 88-as kuplungszettet, mert 87-es évjáratnál csak a négysebességesekhez lehetett kapni. Gondoltam lesz ami lesz. Hát lett :)
Nem jó a lyukkiosztás a kuplungszerkezetem. Most már mindegy, meg lesz oldva ezzel, de számomra akkor is rejtély marad.
Elvileg nem lehetséges, de ki tudja? Valszeg a váltó nem 87-es. Ha megvan a kis plakett a váltón, (ne kérdezd hol találod) abból ki lehet minden adatot olvasni, akárcsak az alvázszámból.

Az ATF olajokról már írtam egy oldallal előrébb. Ugyan az vonatkozik erre is.

Avatar
CoolCat
Kabóca
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2008.03.20 23:39

Hozzászólás Szerző: CoolCat » 2008.03.26 14:03

Bandit írta:
Elvileg nem lehetséges, de ki tudja? Valszeg a váltó nem 87-es. Ha megvan a kis plakett a váltón, (ne kérdezd hol találod) abból ki lehet minden adatot olvasni, akárcsak az alvázszámból.

Az ATF olajokról már írtam egy oldallal előrébb. Ugyan az vonatkozik erre is.
Visszakeresem!

Itt van a telefonomban a váltó kis plakettjén lévő felirat:
e8ta dd 041069

A Fordnál az E elvileg a 80-as évek, így akár lehetne ez alapján 88-as is.
Sajnos még nem találtam meg a megfelelő táblázatot, amiből kihámozhattam volna. Már találtam m5r2-s táblázatot, de ott a 88-as évjáratot más betűkkel jelölték.
Újabb bonyodalom :)

Avatar
CoolCat
Kabóca
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2008.03.20 23:39

Hozzászólás Szerző: CoolCat » 2008.03.26 14:07

Tehát Dexron3-as,OK!

Már csak össze kéne rakni a váltót :)
A kuplungszerkezet benne lesz.
Annyit tudok, hogy kéne hozzá egy külső munkahenger, meg van hozzá egy hidraulika csövem is. De aztán mit hova... Nincs valami jó rajz erről?

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.26 15:02

CoolCat írta: Itt van a telefonomban a váltó kis plakettjén lévő felirat:
e8ta dd 041069

A Fordnál az E elvileg a 80-as évek, így akár lehetne ez alapján 88-as is.
Sajnos még nem találtam meg a megfelelő táblázatot, amiből kihámozhattam volna. Már találtam m5r2-s táblázatot, de ott a 88-as évjáratot más betűkkel jelölték.
Újabb bonyodalom :)
Soha semmi sem egyszerű ezeknél az amcsiknál. :)
CoolCat írta:Annyit tudok, hogy kéne hozzá egy külső munkahenger, meg van hozzá egy hidraulika csövem is. De aztán mit hova... Nincs valami jó rajz erről?
Chromlo tapossa az ösvényt. Ezt ő tudja jobban.

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2008.03.26 17:18

Igy van, én most járkálok talán a vége felé.
Én most vettem meg mindkét munkahengert, nekem elvileg az alsó volt szar, ha gondolod szívesen odadom majd a felsőt.
Tulajdonképpen semmi extra nincs benne, egy rudat tolsz meg felűl, és ez müködteti.
De ezt majd személyesen átbeszéljük.

Avatar
CoolCat
Kabóca
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2008.03.20 23:39

Hozzászólás Szerző: CoolCat » 2008.03.27 14:32

Chromlo írta:Igy van, én most járkálok talán a vége felé.
Én most vettem meg mindkét munkahengert, nekem elvileg az alsó volt szar, ha gondolod szívesen odadom majd a felsőt.
Tulajdonképpen semmi extra nincs benne, egy rudat tolsz meg felűl, és ez müködteti.
De ezt majd személyesen átbeszéljük.

Milyen állapotban van a felső? Mennyiért adod?
Ez megy a pedálhoz, ugye?

Sosem láttam még ilyen váltót beépítve működés közben, az a baj.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.27 14:40

CoolCat írta:
Milyen állapotban van a felső? Mennyiért adod?
Ez megy a pedálhoz, ugye?

Sosem láttam még ilyen váltót beépítve működés közben, az a baj.
Nálad, egyébként félő, hogy bonyolultabb lesz. Pl. a közdarab növeli a harang hosszát? Mert akkor előfordulhat, hogy a kuplung kiemelésével problémák lesznek. Bár csak okoskodom... :luzer:

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2008.03.28 18:52

Ingyen odadom, a kezemben mindig működik, faszán tartja a nyomást, nem szivárog. És igen, ezt lökdösöd a pedállal. Az ujakhoz kapnam némi rajzocskákat is, főkeg a felső beépítéséről, ezt is oda tudom adni.

Én viszont nem hiszem, hogy nagyon bonyorult lenne közdarabbal beépíteni, csak egy ugyanolyan vastagságú cucli kell a kinyomocsapágy, és a szerkezet közé, ha feltételezem, hogy a nyelestengelyeléri normálisan a tárcsát, ja meg a nyelestengely csapágyát is meg kell csinálni normálisra...
Tényleg szívás. :monokli:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.06.28 21:19

Ma elhoztuk Papamacitól a nála heverésző hátsó hidat, amiről semmit sem tudunk, viszont eléggé úgy néz ki, mint a miénk. A fékberendezése legalábbis teljesen ugyanaz.

Előszedtem az okosságot az áttétel számolgatásról, és fura eredmény született: mire a kerék egyet fordul, a kardán 1,5-öt csak. Ez meg milyen áttétel??? Ilyet nem írtatok, hogy létezik :monokli:

Válasz küldése